Interim Projectleider Informatiebeheer #KRTZ6513966

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 6 juli 2021
Reageren tot 14 juli 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Bosch
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 januari 2022
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 100 per uur
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Draag je graag verantwoordelijkheid voor het op een hoger niveau brengen van het informatiebeheer binnen de organisatie in de brede zin van het woord? Zie jij uitdaging in het op één lijn brengen, motiveren en aansturen van meerdere projecten en teams die verantwoordelijk zijn voor diverse lopende trajecten en initiatieven in een dynamische bestuurlijke omgeving? Heb je kennis en affiniteit met de diverse aspecten van Informatiebeheer? En steek je zelf ook graag ‘de handen uit de mouwen’? Dan zou jij weleens de geschikte kandidaat kunnen zijn voor deze uitdagende opdracht.

Zoals veel overheidsorganisaties heeft de organisatie enkele uitdagingen in het informatiebeheer. Denk hierbij onder andere aan de kwalitatieve staat van de archieven, het niet altijd soepel verlopen van de afhandeling van verzoeken en vragen en de digitalisering van fysieke werkprocessen en archieven. Er lopen dan ook diverse projecten en trajecten om hier de juiste stappen in te zetten. Tegelijkertijd is het noodzakelijk, mede met het oog op de implementatie van de Wet Open Overheid, om deze ontwikkelingen meer op elkaar af te stemmen en in een stroomversnelling te brengen.

Wat ga je doen

Gezien het voorgaande is de organisatie voornemens om een overkoepelend project op te starten. Er is sprake van een gefaseerde opdracht. Waarbij de doelen voor de projectleider in de eerste fase zijn:

  1. Breng het speelveld in kaart (wat is de situatie, wat moeten we doen, wat doen we al, wat doen we nog niet?).
  2. Creëer een ‘multiprojectstructuur’ waarin we de benodigde stappen kunnen zetten (o.a. heldere doelstelling(en)/acties, prioritering, aanpak, budget/capaciteit, kortom: een actiegericht plan voor 2022 en verder).
  3. Identificeer en stuur op de realisatie van quick-wins die al waar te maken zijn in 2021.
  4. Draag vanaf dag 1 zorg voor het benodigde stakeholdermanagement.
  5. In het verlengde van 4: pak vanaf dag 1 de (interne) communicatie op: “vertel de organisatie dat je er bent, wat je doet & wat de organisatie er van gaat merken”.
  6. Last but not least: sturing geven aan de ingerichte multiprojectstructuur.

Eisen waaraan je moet voldoen:

Wat verwachten we van jou

In het algemeen is de projectleider een gedreven en resultaatgerichte projectleider die mensen uit de hele organisatie (en daarbuiten) weet te motiveren om de gestelde doelstellingen te halen. In het aansturen van het projectteam zet je medewerkers met de juiste kennis op de juiste taak, met oog voor ontwikkeling van de organisatie. Daar waar nodig zoek je de juiste kennis buiten de deur en draag je zorg voor overdracht.

 Competenties

  • Je hebt zin in een uitdagende dynamische opdracht en je voelt je verantwoordelijk voor een project(resultaat) van begin tot eind;
  • Je bent omgevingsgericht, kent je stakeholders en weet om te gaan met verschillende belangen;
  • Je bent een inspirator en een echte teamplayer en verbinder, die het gemakkelijk vindt om met veel partijen te schakelen en de diverse belangen kan afwegen;
  • Je bent oplossingsgericht, analytisch en vernieuwend;
  • Je bent een ‘aanpakker’ en bent zelf ook in staat om concrete producten op te leveren;
  • Je communiceert helder en bent in staat om met betrokkenheid van de relevante expertteams complexe informatiebeheer/-voorzieningsproblematiek te veranderen in concrete kansen en oplossingen.

Functie-eisen

·        Presteert op een WO denk- en werkniveau;
·        Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider met het realiseren van integrale (proces, systeem, mens en cultuur) verbeteringen op het vlak van informatiebeheer (waaronder archivering);
·        Minimaal 5 jaar kennis van en ervaring met 1) project- en procesmatig werken en 2) complexe bestuurlijke processen bij een overheidsorganisatie;
·        Ervaring met en kennis van Archiefwet, AVG & BIO en andere relevante wet- en regelgeving;
·        Ervaring met gedragsverandering/grootschalige implementaties;
·        Minimaal 5 jaar ervaring in politiek/bestuurlijke overheidsorganisaties (van minimaal 500 fte) en een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne;
·        Moet op alle niveaus binnen de organisatie kunnen schakelen;
·        Heeft helicopterview (oog voor details, maar verliest nooit de grote lijn niet uit het oog);
·        Ervaring met project- en procesmatig werken en kennis van projectmethodieken (zoals Prince2, agile, scrum);
·        Hanteert inspirerend leiderschap in de operationele aansturing van het team;
·        Kan beslissingen nemen, collega's aanspreken en leveranciers aansturen;
·        Zoekt altijd een oplossing en gaat op zoek naar hoe het wél kan;
·        Past zich aan veranderende inzichten, werkwijzen en omstandigheden aan. Is in staat en bereid om zo nodig
         prioriteiten te wisselen;
·        32-36 uur beschikbaar per uiterlijk eind juli 2021;
·        Gesprekken vinden plaats op maandag 19 juli a.s.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners