Interim Projectleider Informatie- en archiefbeheer #KRTZ2049039 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Projectleider Informatie- en archiefbeheer #KRTZ2049039

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 17 september 2021
Reageren tot 23 september 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Enschede
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juli 2022
Aantal uur 24 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als projectleider leidt je jouw deelprojecten in goede banen, je bent verantwoordelijk voor het project vanaf de start tot en met de opleving en nazorg. Jij stelt het projectplan op en je coördineert de voortgang van het project (deadlines, budget). Je bent hét centrale aanspreekpunt, zowel intern als extern.
Dit ga je doen

  • Jouw taak wordt het om binnen het deelproject;
      • de planning opstellen;
      • de inhoudelijke voorbereidingen in gang te zetten
      • de planvorming uit te voeren;
  • Je bent binnen het deelproject het aanspreekpunt voor;
      • de programmamanager;
      • het deelprojectteam;
      • externe betrokkenen;
  • Je leidt een project in goede banen zowel op resultaten als financiën
  • Je geeft sturing aan het deelprojectteam;
  • Je werkt samen met de programmamanager, andere deelprojectleiders, andere projectteams en met medewerkers van de vak afdelingen;
  • Je brengt waar nodig de juiste specialisten bij elkaar;
  • Je bent verantwoordelijk voor de projectaanpak, het issue-/risicodossier, de onderliggende plannen en voor de realisatie van de beschreven deliverables;
  • Je stuurt op de tijd, geld en kwaliteit en neemt de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat mijlpalen gehaald worden, het projectbudget niet overschreden wordt en dat minimaal de verwachte kwaliteit wordt geleverd;
  • Je escaleert tijdig, wanneer mijlpalen ondanks interventies niet gehaald kunnen worden;
  • Je rapporteert op een transparante wijze aan de  programmamanager over de status, de risico’s en eventuele problemen waar het project tegen aan loopt;
  • Gevraagde inzet:
      • ca. 16-24 uur per week in 2021 (Initiatie);
      • ca. 12-16 uur per week in 2022, 2023 en 2024 (Uitvoering)

Deelproject 1; Beleid, Architectuur en Organisatie
Inventariseren, opstellen en/of actualiseren van de kaders en doelstellingen voor (digitaal) informatie- en archiefbeheer. Werkvormen en bijbehorende architecturen en applicaties ontwikkelen. Als basis dient een inventarisatie van de informatie in de processen, de gebruikte applicaties en het gebruik van persoonsgegevens bij project 3. Aanvullend wordt ook invulling gegeven aan de onderwerpen van KPI 1: lokale regelingen. 
Deelproject 2; Processen en applicaties
Als basis dient een gedegen inventarisatie en registratie in het Document Structuurplan (DSP) van de informatie verwerkende processen, de gebruikte applicaties en de verwerking van persoonsgegevens. Daarnaast wordt bepaald welke koppelingen noodzakelijk zijn, wat de invloed van Common Ground is en hoe de informatie uit Microsoft 365 en sociale media kan worden vastgelegd. Vervolgens moeten de projecten en acties als gevolgd hiervan worden beschreven en gepland. Een belangrijk en omvangrijk onderdeel van dit deelproces is het actualiseren van de werkprocessen in de verschillende organisatieonderdelen, zodanig dat het digitale informatiebeheer en de juiste archivering al aan de voorkant van het werkproces is vastgelegd. 

Eisen:

Je vindt Informatiebeheer en IT interessant en met name projecten op het gebied van informatiebeheer. Het is meegenomen als je al wat kennis en ervaring op dit vlak hebt, maar het belangrijkste is dat je jezelf hierin wilt verdiepen. Daarbij helpen we je natuurlijk. Maar uiteindelijk zijn vooral je persoonlijkheid en competenties voor ons doorslaggevend. Je vindt het leuk vindt om met veel verschillende betrokkenen samen te werken, maar werkt ook goed zelfstandig, houdt altijd het overzicht in een project en bewaakt de voortgang van projecten. Jij gaat voor het beste resultaat. Bovendien ben je een prettige gesprekspartner op verschillende niveaus met veel gevoel voor een organisatie waar je nogal eens te maken hebt met complexe besluitvorming en processen.
Verder heb je:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt (ruime) ervaring als projectleider, binnen een overheidsorganisatie;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager de afgelopen 10 jaar;
  • Je hebt affiniteit met informatie- en archiefbeheer, daarnaast ben je bekend met Prince II en IPMA D/C;
  • Je bent een natuurlijke verbinder en spreekt de taal van de business, waardoor je deze twee werelden met elkaar kunt verbinden;
  • Je hebt ervaring met projectleiding in Agile omgevingen (agile werken is in ontwikkeling);
  • Je hebt een klantgerichte- en dienstverlenende instelling en je bent een teamspeler;
  • Je communiceert makkelijk op verschillende niveaus, hebt overtuigingskracht;
  • Je kunt goed functioneel leidinggeven, plannen en organiseren;
  • Je kunt je situationeel aanpassen naar veranderende omstandigheden.
  • De gesprekken vinden plaats op 29 en 30 september

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 27 okt 2021    Expertise: Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 26 okt 2021    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Heerlen    Uiterste reactiedatum: 28 okt 2021    Expertise: UX designer, Overig (Design & Multimedia)
Locatie: Alkmaar    Uiterste reactiedatum: 1 nov 2021    Expertise: Financieel adviseur

Onze partners