Interim Projectleider Digitaliseren Berichtenbox/Post #KRTZ8262179

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 26 september 2022
Reageren tot 29 september 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Gorinchem
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 maart 2023
Aantal uur 16 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Projectleider Digitaliseren Postproces/Berichtenbox
12-16 uur per week voor een periode van een half jaar, optie tot verlenging

Wat doe je als Projectleider Digitaliseren Post?

Als projectleider geef jij vorm aan de doorontwikkeling van het postproces voor de gehele organisatie. Hieronder valt het digitaliseren van de uitgaande post, het doorontwikkelen (waar nodig) van de inkomende post en het bevorderen van het gebruik van de berichtenbox van de website door burgers.

De organisatie is voornemens de uitgaande post uit te besteden aan een postverwerker. Als projectleider inventariseer je, samen met inkoop- en de domeinspecialisten, de aanbestedingseisen en -wensen, doe je marktoriëntatie, adviseer en begeleid je de aanbesteding.  

Na de definitieve gunning ben je in de lead voor de implementatie van het nieuwe proces inclusief het nieuwe platform. Het proces is in grote lijnen bedacht, maar staat niet vast. We rekenen hierbij op jouw specialistische kennis en ervaring. De organisatie geeft voorkeur aan een iteratieve en incrementele implementatie, per team. Daarnaast zorg je voor een goede archivering en opslag van documenten.

Een onderdeel van je opdracht is, om samen met team communicatie, een campagne op te stellen om burgers te motiveren hun account in gebruik te nemen. Eveneens adviseer je over structurele maatregelen om het gebruik van de Berichtenboxonder burgers te motiveren.

Als projectleider ben je voorzitter van de projectgroep en rapporteer je aan de stuurgroep. In beginsel is de opdracht voor een half jaar. Verlenging is mogelijk wanneer de opdracht hierom vraagt.

Eisen:

De kandidaat die wij zoeken:

Als projectleider ben jij een organisatietalent en natuurlijk leider. Je hebt ruime ervaring als projectleider, in het bijzonder in het leiden van soortgelijke implementaties. Je kent de gemeentelijke cultuur en bent sensitief voor de verandering onder medewerkers en wat dat binnen de organisatie te weeg brengt. Je weet jezelf goed te positioneren en verplaatst je makkelijk binnen de verschillende gelederen van de organisatie. Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau. Je bent punctueel, politiek sensitief en communicatief vaardig. We verwachten van jou dat je gemiddeld 12 tot 16 uur per week beschikbaar bent, minimaal verdeeld over twee, maar bij voorkeur verdeeld over drie dagen per week bij 16 uur inzet. Hiermee wil de organisatie de bereikbaarheid van de projectleider voor de interne organisatie en de voortgang van de implementatie maximaal ondersteunen en borgen.

  • ervaring als projectleider in soortgelijke implementatietrajecten
  • kennis van digitale koppelingen met berichtenbox
  • kennis van het doorlopen van een aanbesteding
  • kennis van de markt voor postverwerkers
  • kennis van het digitale postproces
  • in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht (z.s.m., maar uiterlijk 1 november 2022)
  • minimaal 5 jaar ervaring opgedaan als projectleider in een gemeentelijke organisatie
  • in staat om mensen op een goede manier mee te nemen en snapt wat deze verandering te weeg brengt

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of eventuele belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners