Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Project secretaris, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement > Overig (Projectmanagement), Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Project Support Officer,
Wat ga je doen?
Een PSO’er ondersteunt de projectmanager bij het doorlopen van het projectproces. Dit proces bestaat uit een aantal fasen (opstarten, initiëren, uitvoeren en afsluiten) afgeleid van de Prince2-methode. Hierin voert de PSO’er werkzaamheden uit op het gebied van projectorganisatie, planning, resourcemanagement, projectfinanciën, projectdocumentatie en leerpunten. Het is belangrijk dat een goede afstemming plaatsvindt tussen de projectmanager en PSO’er op het gebied van verwachtingen, taken/bevoegdheden en communicatie. Een PSO’er is de linker- en rechterhand van de projectmanager, daarin is eigen inbreng zeer gewenst.
Naast de procesondersteuning kan de PSO’er extra werkzaamheden in het project uitvoeren onder regie van de projectmanager. Hierbij kun je denken aan het opstellen van de periodieke voortgangsrapportage over het project of het concept voor een projectvoorstel. De projectmanager blijft hierin altijd eindverantwoordelijk.
De toegevoegde waarde van een PSO’er is het borgen van het projectproces en het ontzorgen van een projectmanager waardoor zij zich kunnen focussen op andere werkzaamheden. Daarnaast heeft de PSO’er bij alle werkzaamheden de verantwoordelijkheid om de gestelde kwaliteitsnorm, aangestuurd vanuit het Portfolio Management Office, te waarborgen.
Taken/verantwoordelijkheden
– Ondersteunen bij het opbouwen van de projectorganisatie;
– Ondersteunen bij het opbouwen en bijwerken van de planning en dit vervolgens najagen;
– In samenwerking met de projectmanager en het projectteam inschatten van de benodigde resources voor het project, de resourceaanvragen verwerken in de Principal Toolboxen de voortgang van de gemaakte afspraken hierover monitoren;
– Ondersteunen bij de financiële inrichting van en verantwoording over het project;
– Verzamelt zelfstandig projectstatus en signaleert knelpunten t.b.v. de voortgangsrapportage over het project;
– Bijwerken van tooling op het gebied van planning, financiën, resources, issue- en risicologboek en documentatie;
– Gedurende het project borgen dat alle relevante projectdocumentatie beschikbaar is in de Principal Toolbox;
– Bespreekbaar maken en vastleggen van de leerpunten;
– Klankbord voor de projectmanager en de projectorganisatie.
Eisen waaraan je moet voldoen:
Om de functie goed uit te kunnen voeren heeft de PSO-er de volgende kennis en competenties:
• HBO werk- en denkniveau;
• 1-2 jaar werkervaring in werken binnen project- / programmaorganisaties in een PMO-team;
• kennis en ervaring met Prince2 en IPMA-PMO;
• kennis en ervaring met de Principal Toolbox (Change Cloud) en Office365;
• leergierig, proactief, communicatief vaardig en analytisch sterk;
• is nauwkeurig en accuraat;
• heeft administratieve en organisatorische vaardigheden;
• is klantgericht;
• kan goed samenwerken in een team, maar werkt ook zelfstandig;
• vormt zelfstandig een oordeel, zonder zich te laten beïnvloeden door anderen;
• is integer.
Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.
MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.