Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement > Overig (Projectmanagement), Projectmanagement > Projectmedewerker, Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht: Project Management Officer (36 – 40 uur)Â
Locatie: Apeldoorn
Startdatum: Â 1 mei 2023
Einddatum: 31 december 2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 – 40 uurÂ
ZZP mogelijk: Ja
Sluitingsdatum: 17 april 2023 om 16:00 uur
Opdrachtomschrijving specifiek
De specifieke opdracht is het ondersteunen van de senior projectmanager bij het begeleiden en coördineren van diverse aanbestedingen m.b.t. het huidige contract. Ook de ondersteuning bij het uitvoeren van de transitie en implementatie zoals vastgesteld in de aanbesteding behoort tot de opdracht. En ten slotte het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor de Project Management Officer zijn:Â
- Ondersteunen bij het bewaken van de voortgang van projecten en het tijdig signaleren van onverhoopte afwijkingen en waar mogelijk voorzien van oplossingen;
- Het mede opzetten, realiseren en beheren van adequate documentatie/rapportages van de projecten;
- Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
- Assisteren van de projectmanager bij de werkzaamheden ten behoeve van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);
- Verzorgen en verbeteren van de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders;
- Het begeleiden en ondersteunen van de projectmanager, waaronder het waar nodig oppakken van secretariële en organisatorische taken;
- Als PMO maak je functioneel deel uit van het Projectteam. Je legt verantwoording af aan de projectmanager.
- De PMO zal deelprojecten of (kleine) onderdelen van het project moeten kunnen aansturen (junior projectmanager niveau).
Specifieke taken voor deze opdracht:
- Het ondersteunen van de senior projectmanager.
- Het fungeren als sparringpartner voor de senior projectmanager.
- Het uitvoeren van PMO taken.
- Het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.
- Het organiseren van vergaderingen, meetings en opleidingen;
- Verslaglegging project en/of stuurgroep overleggen;
- Financiële verantwoording van de programmabudgetten;
- Opzet communicatie berichten;
- Voorbereiden van maandrapportages;
- Achterhalen status van uitgezette activiteiten;
- Beheer projecten in het projectmanagementprogramma Principal Toolbox.
Â
FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:
- Tarief is maximaal €78,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
- Minimaal HBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante ervaring als PMO.
- Aantoonbare relevante PMO ervaring binnen een multiproject-omgeving.
- Aantoonbare relevante kennis van – en ervaring met projectadministraties en projectfinanciën c.q. – control.
- P3O foundation, IPMA-PMO en/of IPMA-D certificaat, dan wel een soortgelijk certificaat.
- Ervaring met Agile projectaanpak (mindset en methodieken zoals Scrum en Kanban, PTB en Jira).
- Je geeft een beschrijving (max. 400 woorden) van een project waaruit blijkt dat je ervaring hebt als PMO gezien het specifieke vraagstuk (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie..