Interim Programmamanager digitalisering Sociaal Domein – regio Den-Bosch #KRTZ9169792

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 augustus 2023
Reageren tot 14 september 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Bosch
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 januari 2025
Aantal uur 20 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 110 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Programmamanager digitalisering Sociaal Domein (20 uur) 

Locatie: omgeving Den-Bosch, in overleg deels hybride mogelijk
Startdatum: 1 januari 2024
Einddatum: 1 januari 2025
Optie op verlenging: ja, 4 x 6 maanden
Uren per week: 20 uur
Hybride werken mogelijk: Ja, in overleg
ZZP mogelijk: Ja, tarief maximaal €110,- all-in. excl. BTW
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

Uiterste reactiedatum: 15 september 2023 om 12:00

De programmamanager digitalisering is de resultaatgerichte manager die invulling geeft aan de vastgestelde meerjarenagenda voor digitalisering.

Taken:

Je bevordert en bewaakt het realiseren van de doelen van de pijlers van de meerjarenagenda digitalisering:

  • Pijler 1: het realiseren van 1 digitale vindplaats Sociaal Domein voor inwoner.
  • Pijler 2: de succesvolle implementatie van een regiesysteem in 2024 (aanbesteding reeds afgerond in 2023).
  • Pijler 3: datagedreven werken: de doorontwikkeling (zoals de transitie van Cognos naar Power BI) en het beheer van een dashboard voor het Sociaal domein en in samenwerking met programma vakmanschap werken aan de groei van kennis en kunde op het gebied van datagedreven werken in het Sociaal Domein
  • Pijler 4: efficiënt werken: het continu werken aan efficiënt werken, bijvoorbeeld met de inzet van nieuwe applicaties (of optimaliseren van bestaande).
  • Pijler 5: structuur en cultuur: het continu werken aan governance (denk aan project portfoliomanagement, optimalisatie van het proces van de uitvoering van DPIA’s, faciliteren en ondersteunen van projectleiders, maar ook aan het onderzoeken en wegnemen van eventuele weerstand tegen digitalisering.
  • Je draagt zorg voor het bijhouden en herijken van doelen en projecten en het programma als geheel.
  • Je bewaakt de samenhang in alle projecten.
  • Je bereidt stuurgroepen voor, in overleg met de opdrachtgever/voorzitter, en zorgt voor de afhandeling van de acties die hier uit voortvloeien.
  • Je bent aanspreekpunt bij knelpunten voor projectleiders die projecten uitvoeren als onderdeel van de doelstellingen van de meerjarenagenda.
  • Je signaleert voortdurend nieuwe kansen signaleert op het gebied van digitalisering en data gericht op het optimaliseren van de dienstverlening, vergroten van de effectiviteit van beleid en bedrijfsvoering (efficiënt werken).
  • Je bent voor het Sociaal Domein de samenwerkingspartner van de afdeling ICT.
  • Je onderhoudt een relevant netwerk gericht op samenwerking en kennisdeling, denk hierbij aan samenwerking met andere gemeenten, met ketenpartners, leveranciers van oplossingen etc.
  • Je bent verantwoordelijk voor opstellen van business cases ten behoeve van financiering van nieuwe projecten.
  • Je zorg intern voor verbinding met alle stakeholders, zoals projectleiders en programmamanagers van oa de andere drie domeinbrede ontwikkelprogramma’s, ICT, maar ook directie, bestuur en management (over de domeinen heen)
  • Je werk mee (in een adviserende rol) aan projecten (in principebij voorkeur niet in de rol van projectleider).
  • Je borgt het programma in de lijn, uiterlijk in 2026. Je maakt een concreet voorstel hoe dat te realiseren, te beginnen in 2024.

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €110,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW); 
  • Academisch werk- en denkniveau
  • Kennis van de theorie van de digitale transformatie
  • Minimaal meerdere jaren ervaring als strategisch adviseur of innovatiemanager op het gebied van digitalisering bij de lokale overheid
  • Beschikt over minimaal 10 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 15 jaar) als strategisch adviseur of innovatiemanager op het gebied van digitalisering in het sociaal domein
  • Kennis van werkprocessen en relevantie wetgeving van het sociaal Domein
  • Minimaal 5 of meer jaar werkervaring bij of voor een gemeente met minimaal 80.000 inwoners
  • Kritische instelling
  • Meer een generalist dan een specialist
  • Je bent een verbinder en een natuurlijke sparringpartner voor directie en MT

Interviewplanning

De gesprekken vinden fysiek plaats op woensdag 27 september 2023 op locatie

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Nijmegen    Uiterste reactiedatum: 5 aug 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 16 jul 2024    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Administratief medewerker, Overig (Administratief)
Locatie: Amersfoort    Uiterste reactiedatum: 15 jul 2024    Expertise: Werkplekbeheerder, Servicedesk medewerker
Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 14 jul 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)

Onze partners