Interim Programma en Portfolio Management Officer (PMO) #KRTZ1691130

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 11 oktober 2022
Reageren tot 17 oktober 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een Programma en Portfolio Management Officer

  • Je rapporteert aan de programmamanager IV Transformatie
  • Je werkt nauw samen met je IV Transformatie Team collega’s, de opdrachtgevers en/of proceseigenaren binnen de IV organisatie (CIO Office, sector Informatisering en Beheer (I&B) en Informatiemanagement).
  • Je bent bovendien ondersteuning voor het opzetten van onze enterprise portfolio voor informatie voorziening, 1 van de speerpunten in de IV Transformatie
  • Je rapporteert aan de enterprise portfolio manager
  • Je werkt nauw samen met de strategisch informatiemanagers binnen de IV organisatie (CIO Office), maar ook met sector Informatisering en Beheer (I&B)

Wat maakt jou onze programma management officer?

Je zorgt er voor dat ‘de basis' op orde is, oftewel de programma ‘hygiëne’ geregeld is. Je bent verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van het programma en de portfolio om zodoende de programmaorganisatie te ondersteunen. Je het overzicht over het programma en de portfolio en fungeert als rechterhand en sparringpartner van de programmamanager en de enterprise portfoliomanager. Jouw inzet voorziet in sturing, transparantie, biedt ondersteuning bij oplevering, voorziet in het hergebruik van de al aanwezige kennis in de organisatie en zorgt voor herleidbaarheid m.b.t. eenheid in de administratieve en documentatie processen.

Werkzaamheden

De PMO’er ondersteunt de programma-, portfolio organisatie door het uitdragen, ontwikkelen en beheren van de programma-, portfolio processen, tools & templates en bijbehorende middelen. De PMO’er beheerst onderstaande vaardigheden voor het succesvol uitvoeren van de rol zoals:

  • Het opzetten, inrichten en beheren van portfolio-, programma- en projectdossiers.
  • Programma- en integrale portfolioplanningen opstellen en beheren.
  • Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (highlight reports).
  • Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders.
  • Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking.
  • Onderhouden van capaciteit- en resourceplanning
  • Opzetten en beheren van issue logs, RfCs (requests for changes), risklogs, excepties, besluiten en overige wijzigingen voor het programma.
  • Signaleren en adviseren van programmamanager en portfoliomanager bij issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen.
  • Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
  • Assisteren van programma- en portfoliomanager en strategisch informatiemanagers bij het structureren van projecten.
  • Opstellen en beheren van communicatiemiddelen om de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.
  • Het organiseren, faciliteren en vastleggen van Programma gerelateerde meetings
  • Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, stakeholderssessies, team meetings, etc.

FUNCTIE EISEN- WENSEN:

  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als programma / projectondersteuner
  • Kennis en ervaring met MSP, PRINCE2 of IPMA D
  • Kennis van en ervaring in grote en politiek gevoelige omgevingen c.q. organisaties (overheid)
  • Expert gebruiker met het werken in Teams
  • Expert gebruiker met Excel
  • Kennis en ervaring met PowerBI
  • Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met Agile werkvormen en weet organisatie transformatie hierin te ondersteunen;
  • Je hebt bij voorkeur een LEAN mindset;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van Informatievoorziening processen, IT waarde keten en werken onder architectuur;

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Lochem    Uiterste reactiedatum: 10 dec 2024    Expertise: Projectmanager, Programmamanager, Overig (Projectmanagement), Implementatiemanager, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Boxmeer    Uiterste reactiedatum: 15 dec 2024    Expertise: Communicatieadviseur, Overig (Communicatie)
Locatie: Roosendaal    Uiterste reactiedatum: 13 dec 2024    Expertise: Communicatieadviseur, Overig (Communicatie)
Locatie: Sluis    Uiterste reactiedatum: 19 dec 2024    Expertise: Functioneel beheerder, Overig (ICT - Beheer)

Onze partners