Interim Programma Adviseur #KRTZ9123550

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 25 maart 2020
Reageren tot 5 april 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Apeldoorn
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
ZZP tarief € 80 per uur
Salaris €4.500 - 5.000 €4.000 - 4.500 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De programma manager draagt de eindverantwoordelijkheid voor de realisatie van het programma en geeft integraal leiding aan het programmateam voor het opzetten en realiseren van het Programma Organisatie Capaciteitsmanagement, zoals door de Directie in juni 2019 vastgesteld. De Programma Manager is verantwoordelijk voor het definiëren van een visie en blauwdruk en een projectenportfolio om de blauwdruk te realiseren. Binnen het programma dragen de projecten zorg voor de het realiseren van diverse producten en uitkomsten.

Het programma integreert Bedrijfsvoering processen bij de ontwikkelingen in het onderwijs en de (culturele) veranderingen in de organisatie van de bestaande planningsprocessen en roostervorming met de invoering van de Capaciteitsmanagement Organisatie. Het rangschikken, stroomlijnen en sturen bij het verstevigen en vernieuwen van de interne planningsprocessen en CM-activiteiten is hierbij een belangrijk onderdeel, alsmede de aansluiting met externe strategische ontwikkelingen die van invloed zijn op de (meerjarige) planningsprocessen en het verder realiseren van de toekomstbestendige CM-organisatie.

Het inrichten van een efficiënte en effectieve Capaciteit Management (CM) organisatie:

  • Het inrichten van een professioneel uniform CM-proces met een gezonde balans tussen werkgevers- en werknemersbelangen;
  • Het inrichten van een effectieve en efficiënte CM organisatie met uniforme processen, competente medewerkers en adequate systemen om zorg te dragen voor toekomstbestendig onderwijs;
  • Het komen tot gezamenlijke normen, waarin differentiatie mogelijk is als de primaire taak dit vereist;
  • Het vereenvoudigen van beheer, met een eenduidige sturing en verantwoording op gebied van CM;
  • Het verstevigen van de balans in inrichting, formatie, bezetting, budget en onderwijsbehoefte;
  • Het inbedden van vernieuwingen in aansluiting met de innovatie in kerntaken en de flexibilisering van de onderwijstaak

De tijdelijk aan te stellen Programma Adviseur Capaciteitsmanagement is lid van het programmateam en rapporteert aan de Programma Manager. Als Programma Adviseur is de kandidaat verantwoordelijk om zorg te dragen voor grip en inzicht in de realisatie van het programma en ondersteunend aan de Programma Manager.

  • Adviseren aangaande effectieve programma organisatie
  • Bewaken van de integrale actielijst;
  • Opstellen en bijhouden van de integrale planning;
  • Voortgang bewaken van de diverse mijlpalen;
  • Identificeren en bewaken van (integrale) risico’s;
  • Monitoren projecten voortgang en advies aangaande knelpunten en risico’s;
  • Levert kwalitatief hoge voortgangsrapportages;
  • Faciliteert in het voorbereiden van de stuurgroep rapportages;
  • Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen de verschillende projecten in de gaten;
  • Voorbereiden, faciliteren en uitwerken van diverse project overleggen;
  • Adviseert over de inrichting en verbetering van het programma;
  • Opstellen notities en besluitstukken;
  • Verzorgen van communicatie naar stakeholders;
  • Voorbereiden diverse presentaties;
  • Zorgen voor constructieve relaties met diverse stakeholders
  • Nadrukkelijke ondersteuning bij het sturen, beheren, beheersen en verantwoorden van kosten, planning en voortgang, programma-informatie en communicatie;
  • Uitvoeren analyses en projectmatige activiteiten;
  • Is in staat programma manager ter vervangen.

Eisen

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  2. In het bezit van de volgende certificaten: Prince2 (of gelijkwaardig); MoP (Management of Portfolios);
  3. Minimaal 7 jaar werkervaring binnen het vakgebied, waarvan minimaal 3 jaar binnen grote (1000+), publieke organisaties;
  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoering, binnen de onderwijsbranche;
  5. Werkervaring met het opzetten van projectorganisaties en/of portfoliomanagement;
  6. Werkervaring met het inrichten, verbeteren en/of hervormen van bedrijfsprocessen en/of het opzetten van administratieve organisaties;
  7. Uitstekende kennis van Microsoft Excel, -PowerPoint en -Word;
  8. Werkervaring met het werken in programma's, conform MSP;
  9. Aantoonbare kennis van of werkervaring met financiën (bijvoorbeeld in de studie, als controller of binnen de accountancy branche) is een pre;
  10. Werkervaring met onderwijslogistieke systemen is een pre;
  11. Agile Scrum Foundation gecertificeerd.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten


Onze partners