Interim Product Owner – Utrecht #KRTZ7961735

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 juni 2023
Reageren tot 3 juli 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 24 juli 2025
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
ZZP tarief € 102 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Product Owner (36 uur) 

Locatie: Utrecht / thuis
Startdatum: 24 juli 2023
Einddatum: 24 juli 2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja, max all-in tarief €102,-
Projectdetachering mogelijk: Ja

Uiterste reactiedatum: voor 3 juli 2023 – 10.00 u

Dit ga je doen
De Product Owner (PO) is verantwoordelijk voor het realiseren van concrete waarde voor medewerkers. Dat doet de PO door:

  • Het agile gedachtengoed uit te dragen binnen en buiten het team
  • Een goed proces neer te zetten en onderhouden voor het stellen van prioriteiten in een complex stakeholderveld
  • Buiten naar binnen te brengen
  • De visie te ontwikkelen en uit te dragen met betrekking tot de domeinen waarop het team aansluit en de IT ondersteuning (apps) daarvan. 
  • Met andere Product Owners binnen het cluster werk je samen, gezamenlijk managen jullie het clusterportfolio.

De PO heeft een resultaatverantwoordelijke rol in het realiseren van onze gezamenlijke ambitie, in een omgeving waarin IT, data, technologie en interne processen samen komen.
Het team bestaat uit gemotiveerde experts die onze (eerstelijns) collega's ondersteunen in hun werk via een tweetal processen.

  • het ontsluiten van vakinhoudelijke informatie voor 1e lijnsmedewerkers
  • het bieden van één loket voor een breed scala aan meldingen, van agressie tot onjuiste documentatie en van defecten tot onveilige (werk)situaties.

Jouw taak is het om goed contact te onderhouden met alle stakeholders; hun wensen te inventariseren en te prioriteren op basis van de ambitie en de clusterdoelen en deze analyse te vertalen naar een geprioriteerde backlog voor je team. 

Als PO ben je in staat om de Cluster Lead onderbouwd aan te raden welke keuzes er gemaakt moeten worden op het gebied van IT, architectuur, marktontwikkeling en –proposities etc. Natuurlijk word je daarin geholpen door de experts binnen en buiten je team. Daarbij weet je de impact van veranderingen op de organisatie goed inzichtelijk te maken en, indien nodig, weet je realistische alternatieve scenario’s te onderbouwen/weerleggen. 

Concreet zijn je verantwoordelijkheden de volgende:

  • Je denkt in het belang van de 1e lijns medewerker en werkt naar optimale processen in samenwerking met de experts in het team. 
  • Je creëert en bewaakt samenhang tussen doelen en strategie op organisatie, cluster en teamniveau.
  • Je beheert de backlog, houdt deze op prioriteit en houdt de inhoud up to date en stelt daarmee het team in staat in staat om aan de juiste zaken te werken en effectief te zijn. Je ondersteunt ze daarbij ook bij het maken en bijsturen op planningen, en het signaleren en managen van afhankelijkheden tussen verschillende teams binnen en buiten de eigen organisatie.
  • Je staat in goed contact met je stakeholders en zorgt ervoor dat de met hen gemaakt afspraken worden nagekomen. In het dienstverleningsproces maak je heldere afspraken over de verdeling van verantwoordelijkheden tussen de verschillende ketenpartners.
  • Je draagt zorg voor het in stand houden van je IT-applicaties en de ICT- infrastructuur om de bedrijfsprocessen en de ondersteunende processen optimaal te faciliteren. Je zorgt voor aansluiting van de applicaties op de dienstverleningsprocessen en borgt de beheerkwaliteit.
  • Samen met de Scrum Master zorg je voor een doorontwikkeling van het team, voor een goede scope afbakening en samenwerking.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Tarief is all-in maximaal €102,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW);
    • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een agile/scrum team waarvan minimaal 3 jaar in de rol van Product Owner binnen een complex stakeholderveld;
    • Ervaring met de integratie van Business en IT is een pré; je bent aantoonbaar in staat om zelf die brug te slaan;
    • Je hebt ervaring met het leidinggeven aan meerdere teams die werken aan diverse producten;
    • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel in woord als schrift;
    • Kennis van en ervaring met SAFe, Agile/scrum, vanuit business- en IT perspectief;
    • Met betrekking tot certificering is PSPOI een eis SAFe en PSPOII een pré.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 40 uur p/w.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 7 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Business analist, Overig (ICT - Data & Analyse)
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 6 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Managementassistent
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT

    Onze partners