Interim Product Owner – Utrecht #KRTZ7092876

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 29 juni 2023
Reageren tot 3 juli 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 augustus 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Product Owner (36 uur) 

Locatie: Utrecht
Startdatum: 1 augustus 2023
Einddatum: 1 augustus 2024
Optie op verlenging: ja, max 12 maanden
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja, tarief is all-in max. €100,-
Projectdetachering mogelijk: Ja

Sluitingsdatum: 3 juli 2023 om 9:00 uur

 

 

Uitgangspunten

  • Je komt het beste tot je recht in een complexe omgeving met veel belanghebbenden.
  • De apps van het team zijn gericht op de 1e lijns medewerkers en dragen bij aan het verbeteren van processen en vergroten van vakmanschap.

Dit ga je doen
De Product Owner (PO) is verantwoordelijk voor het realiseren van concrete waarde de interne medewerkers. Dat doet de PO door:

  • Het agile gedachtengoed uit te dragen binnen en buiten het team
  • Een goed proces neer te zetten en onderhouden voor het stellen van prioriteiten in een complex stakeholderveld
  • Buiten naar binnen te brengen
  • De visie te ontwikkelen en uit te dragen met betrekking tot de domeinen waarop het team aansluit en de IT ondersteuning (apps) daarvan. 
  • Met andere Product Owners binnen het cluster werk je samen, gezamenlijk managen jullie het clusterportfolio.

De PO heeft een resultaatverantwoordelijke rol in het realiseren van onze gezamenlijke ambitie, in een omgeving waarin IT, data, technologie en interne processen samen komen.
Het team bestaat uit gemotiveerde experts die onze (eerstelijns) collega's ondersteunen in hun werk via een tweetal processen.

  • het ontsluiten van vakinhoudelijke informatie voor 1e lijnsmedewerkers
  • het bieden van één loket voor een breed scala aan meldingen, van agressie tot onjuiste documentatie en van defecten in het materieeltot onveilige (werk)situaties.

Jouw taak is het om goed contact te onderhouden met alle stakeholders; hun wensen te inventariseren en te prioriteren op basis van de ambitie en de clusterdoelen (OKR’s) en deze analyse te vertalen naar een geprioriteerde backlog voor je team. 

Als PO ben je in staat om de Cluster Lead onderbouwd aan te raden welke keuzes er gemaakt moeten worden op het gebied van IT, architectuur, marktontwikkeling en –proposities etc. Natuurlijk word je daarin geholpen door de experts binnen en buiten je team. Daarbij weet je de impact van veranderingen op de organisatie goed inzichtelijk te maken en, indien nodig, weet je realistische alternatieve scenario’s te onderbouwen/weerleggen. 

Concreet zijn je verantwoordelijkheden de volgende:

  • Je denkt in het belang van de 1e lijns medewerker en werkt naar optimale processen in samenwerking met de experts in het team. 
  • Je creëert en bewaakt samenhang tussen doelen en strategie, Cluster en teamniveau.
  • Je beheert de backlog, houdt deze op prioriteit en houdt de inhoud up to date en stelt daarmee het team in staat in staat om aan de juiste zaken te werken en effectief te zijn. Je ondersteunt ze daarbij ook bij het maken en bijsturen op planningen, en het signaleren en managen van afhankelijkheden tussen verschillende teams binnen en buiten de eigen organisatie.
  • Je staat in goed contact met je stakeholders en zorgt ervoor dat de met hen gemaakt afspraken worden nagekomen. In het dienstverleningsproces maak je heldere afspraken over de verdeling van verantwoordelijkheden tussen de verschillende ketenpartners.
  • Je draagt zorg voor het in stand houden van je IT-applicaties en de ICT- infrastructuur om de bedrijfsprocessen en de ondersteunende processen optimaal te faciliteren. Je zorgt voor aansluiting van de applicaties op de dienstverleningsprocessen en borgt de beheerkwaliteit.
  • Samen met de Scrum Master zorg je voor een doorontwikkeling van het team, voor een goede scope afbakening en samenwerking.

FUNCTIE EISEN / -WENSEN:

 

  • Tarief is all-in maximaal €100,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, BYOD, excl. BTW).
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een agile/scrum team waarvan minimaal 3 jaar in de rol van Product Owner binnen een complex stakeholderveld
  • Ervaring met de integratie van Business en IT is een pré; je bent aantoonbaar in staat om zelf die brug te slaan
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring opgedaan in een agile/scrum team
  • Je hebt ervaring met het leidinggeven aan meerdere teams die werken aan diverse producten
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel in woord als schrift
  • Ervaring met de integratie van Business en IT
  • Kennis van en ervaring met SAFe, Agile/scrum, vanuit business- en IT perspectief
  • Met betrekking tot certificering is PSPOI een eis SAFe en PSPOII een pré.

 

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 28 jul 2024    Expertise: Content specialist, Content creator, Overig (Webredactie)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 4 aug 2024    Expertise: Financieel adviseur, Overig (Financieel)
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 27 jul 2024    Expertise: Netwerkbeheerder, Backend developer, Overig (ICT Support & Ondersteuning), Systeembeheerder, Overig (ICT - Web development), Overig (ICT - Beheer), Full stack developer, Overig (ICT - Software & App development)
Locatie: Oss    Uiterste reactiedatum: 31 jul 2024    Expertise: Administratief medewerker, DIV medewerker, Overig (Administratief)

Onze partners