Interim Product Owner #KRTZ1280915

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 juni 2022
Reageren tot 19 juni 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Arnhem
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juni 2023
Aantal uur 32 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 85 per uur
Branche Gas | Energie | Water

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een: Product Owner 

ITF ondersteunt de optimale continuïteit van de bedrijfsprocessen en wij handelen vanuit het perspectief van de business. ITF is verdeeld in de afdelingen Generic IT Services, Strategic IT Services, Basic IT Services en een staf afdeling Information Management Office. Basic IT Binnen de afdeling Basic IT Services verzorgt het team Workplace Services het beleid, beheer en onderhoud van de Werkplekomgeving en het aansturen van externe serviceproviders. De IT-omgeving bestaat uit verschillende type werkplekken, van de standaard kantoor werkplek, tot de technische werkplek voor onze service medewerkers. Een gedeelte van de werkplekdiensten is bij externe serviceproviders belegd. Workplace Services bestaat uit meerdere teams, die verantwoordelijk zijn voor een deel van de werkplek.

Wat doe je als Product Owner Workplace binnen het team Workplace Services?

Je bent verantwoordelijk voor één of twee werkplek teams binnen Workplace Services. Je ontwikkelt een heldere, gedragen producten visie en vertaalt deze in een roadmap. Je bent eigenaar van de product backlog en bewaakt de balans tussen onderhoud en vernieuwing. Deze balans is cruciaal om de kwaliteit van de dienstverlening in stand te houden en daarnaast de projecten te ondersteunen. De rol is zeer uitdagend vanwege de hoeveelheid stakeholders en diensten binnen de teams. Als Product Owner snap jij de belangen van je stakeholders, stel jij de prioriteiten van het team en ben jij een van de primaire schakels met andere Product Owners van Workplace Services, maar ook van de Basic IT afdeling, om de totale dienstverlenging te borgen. Met een business mindset zorg je dat de bestaande dienstverlening kwalitatief goed geleverd wordt en ben je steeds op zoek naar nieuwe kansen om de dienstverlening (en producten) te verbeteren.

Dit doe je onder andere door:
• Borgen van de kwaliteit van de (bestaande) dienstverlening conform SLA's (denk daarbij aan minimale beschikbaarheid, continuïteit, performance en security)
• Creatie en navolgen van een visie op het eindproduct en de dienstverlening;
• Voortdurend de waarde van je product en dienstverlening toetsen en verbeteren;
• Vertegenwoordigen van het klantbelang in een complexe omgeving (stakeholder management en deze input meenemen naar het team);
• Managen van afhankelijkheden met andere agile teams en zorg dragen voor de keten;
• Beheren van de backlog (zowel stories als features);
• Monitoren van de voortgang;
• Goede en toegankelijke documentatie van de werkzaamheden en borging van kennis bij de betrokken medewerkers.

Eisen:

Wat verwachten wij van jou?
Als Product Owner beschik jij over relevante certificeringen op PSPO I en werkervaring in de ICT. Jij kunt een visie op de dienstverlening en het product opstellen en je aan het traject daarnaartoe vasthouden. Jij bent iemand die in een complexe omgeving proactief kan blijven en je beschikt over organisatiesensitiviteit met gevoel voor politieke en bestuurlijke vraagstukken. Je bent goed in staat om prioriteiten en afhankelijkheden tussen teams te managen, waarbij je zorgt dat de grenzen van het team duidelijk blijven zodat het team focus houdt op het kwalitatief afronden van een sprint en het verbeteren van de activiteiten.

  • Je beschikt over HBO (informatica) werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Product Owner in een zeer complexe IT-omgeving;
  • Door brede ervaringen en een Agile mindset ben jij in staat het team te laten groeien in de Agile frameworks.
  • Je bent in staat de backlog te prioriteren en te toetsen op volledigheid en kwaliteit;
  • Je bent een sparringspartner voor het team;
  • Je kunt een roadmap formuleren, hebt overtuigingskracht en met je besluitvaardigheid neem jij de regie in handen om daar te komen;
  • Je bent een uitstekende verbinder die zowel mondeling als schriftelijk vaardig is in Nederlandse en Engelse taal;
  • Je bent klantgericht, bekwaam in stakeholdermanagement en kunt in de keten denken;
  • Je bruist van de energie, je heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en je bent daarnaast ook risicobewust;
  • Kennis van ITIL processen en tools als Topdesk (voor ITIL) en Jira (Agile).

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL of ENG en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners