Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
ICT - Algemeen & Changemanagement > Change manager, Management & Consulting > Processpecialist
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Gespreksdatum matchingsgesprek: 13-2-2020 09:00 – 12:00 uur
Inleiding:
De organisatie werkt aan het verbeteren van de (keten)samenwerking tussen de organisatieonderdelen met als doel een merkbaar effect te realiseren voor onze “klant”: de burger, het bedrijf, ons Bestuur/de Politiek. Hiervoor gaan we aantal +/- 45 interne ketens uitwerken, verdeeld in 3 domeinen Fysieke Omgeving, Sociale Dienstverlening en Generieke (deel)processen, om deze samen met de organisatieonderdelen te herontwerpen en waarin we de inrichting, sturing, informatiebeheer en systeemondersteuning in die ketens verbeteren conform de opgestelde leidende principes van het programma.
Voor bovenstaande opdracht is onze opdrachtgever op zoek naar één of twee Senior Procesadviseur en Verandermanagers.
Jouw taken zijn:
- Faciliteren van werksessies met vertegenwoordigers uit ketens en processen;
- In kaart brengen van processen en ketens en het consolideren ervan in een ketenplaat en een set van kaders/ werkafspraken;
- Identificeren en in kaart brengen van verbeterpunten op het gebied van inrichting, sturing en informatiebeheer (werkwijze, ordening/bundeling, metadata, opslag en ontsluiting);
- Inventariseren van de gewenste technische ondersteuning met het Functioneel Beheer team binnen het programma.
- Ontwikkelen van een toolkit waar de organisatie op termijn zelfstandig in staat is om dit soort trajecten uit te voeren;
- Voorbereiden van adviezen voor de Regiegroep (stuurgroep), over proces/ketenplaat, kaders, informatiebeheer, businesscase en vervolg, ten behoeve van besluitvorming.
- Begeleiden van de verandering in de domeinen en hun ketens en het gebruik en toepassen van de principes in de eigen afdelingen en teams.
Profiel/dit breng je mee:
- Minimaal 8-10 jaar ervaring als procesadviseur in grote overheidsorganisaties;
- Minimaal ervaring binnen een van de G4 gemeenten;
- Ervaren met de complexiteit die ketensamenwerking en digitalisering binnen overheid met zich mee brengt (samenspel politiek/bestuur/processen/systemen/mensen);
- Ervaring met het onderwerp in het Sociale domein;
- Aantoonbare ervaring met dit vraagstuk bij meerdere opdrachten voor verschillende middelgrote en grote gemeenten;
- Ervaring met het kunnen verbinden van strategisch, tactisch en operationeel niveau;
- Aantoonbare veranderkundige kennis, ervaring en gebruik van methoden bij minimaal 2 organisaties in vergelijkbare proces/keten-digitaliseringstrajecten;
- Ervaren projectleider in domein van procesinrichting, procesoptimalisatie (LEAN), informatiebeheer en recordmanagement binnen gemeenten;
- Ervaren met zaakgericht werken en het ontwikkelen van dienstverlening/ kanaal-concepten naar burgers en bedrijven;
- Kennis van de ontwikkeling en principes van Common Ground;
- Kennis en ervaring met de principes en producten van de GEMMA en de toepassing ervan in de praktijk.