Interim PMO #KRTZ3633894 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim PMO #KRTZ3633894

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 7 december 2021
Reageren tot 9 december 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

 

Voor het PMO team zijn wij op zoek naar een ervaren projectsecretaris. 
Het betreft niet een inhoudelijke invulling (zoals o.a. stakeholdersmanagement, stuurgroepen, inhoudelijk advies ed.) maar op het vlak van Bedrijfsvoering. De projectsecretaris ondersteunt en adviseert een project met name op het gebied van contracten/overeenkomsten, Inkoop en projectfinanciën. De secretaris zal meerdere projecten tegelijk ondersteunen. Een deel van de projecten zijn onderdeel van het domein Zorg.

Scope:
● de projectsecretaris wordt functioneel aangestuurd door de (verschillende) projectleiders 
● de projectsecretaris is verantwoordelijk voor de PIOFACH taken binnen het project en project 
   gerelateerde ondersteuning van de projectleider conform de brede kaders en richtlijnen. 
   Hierin treedt de secretaris proactief op.

Verantwoordelijkheden:
● de secretaris legt verantwoording af aan de projectleiders
● de secretaris is verantwoordelijk voor het bewaken en uitvoeren van de planning & control cyclus
    conform de gestelde kaders
● de secretaris is verantwoordelijk voor het bewaken en (tijdig) genereren van specifieke 
    informatievoorziening, dashboard, rapportages (financieel) aan de 
    relatiemanagers/projectleiders (en desgevraagd opdrachtgever en directie) conform de gestelde kaders
● de secretaris is verantwoordelijk voor het documenteren en archiveren van voor het project 
    relevante documenten (in overleg met de projectleider)
● de secretaris is verantwoordelijk voor het bewaken van tijdige en kwalitatief hoogwaardige
   oplevering van bij het de directie Bedrijfsvoering ingekochte (project)specifieke diensten en heeft 
   hierin een coördinerende en controlerende rol. Knelpunten in de levering van diensten worden
   gesignaleerd naar de betreffende afdeling
● de secretaris fungeert als opdrachtgever naar de via de directie Bedrijfsvoering betrokken 
   afdeling/medewerkers (inkoop, Juridische Zaken, ICT, HR, Financiën, Servicedesk)
● de secretaris is verantwoordelijk voor het (tijdig) signaleren van verbeterpunten, knelpunten, issues, wensen e.d. op gebied van PIOFACH en bredere (werk)procedures richting de directie Bedrijfsvoering.
 

Gewenste profiel

We zoeken iemand die zijn/haar sporen heeft verdiend in de rol van projectsecretaris, op het vlak van bedrijfsvoering, en die zich staande weet te houden in een dynamische en veeleisende multi-projectomgeving. Een secretaris die naast denkkracht ook van (operationeel) aanpakken weet. 
Belangrijk aspect is ruime ervaring in projectfinanciën/verplichtingenbeheer en contractbeheer en het begeleiden van inkoopaanvragen/processen. 

Als secretaris zal je, zoals eerder aangegeven, meerdere projecten in je portefeuille hebben. Daarmee ben je dan ook voor meerdere projectleiders het aanspreekpunt. En deze projectleiders zullen soms tegelijkertijd iets van jou verwachten. Overzicht houden, snel kunnen schakelen, continue over voortgang communiceren, flexibel en stressbestendig zijn, kunnen prioriteren, zijn dus belangrijke eigenschappen. 

Als secretaris bewaak je ook de gestelde richtlijnen en processen. Richting de projectleiders zal je sterk in je schoenen moeten staan om dat vast te houden, maar tegelijkertijd moet je ook flexibel blijven om daar waar nodig mee te bewegen, en na te blijven denken over de werkprocessen. 

Tevens ben je als secretaris de verbindende schakel tussen het project en stafafdelingen als Inkoop, Financiën, Control, Juridische Zaken en Facilitaire Zaken. Met deze afdelingen zal veel afstemming plaatsvinden in het kader van de bedrijfsvoering binnen je projecten.

 

    Eisen waaraan je moet voldoen

     

    • Ten minste 3 jaar recente aantoonbare werkervaring in de rol van project/programma secretaris (of vergelijkbare rol) op het vlak van(uitvoering van) bedrijfsvoering(processen).
    • Per direct beschikbaar.

    Waar verder de voorkeur naar uitgaat

    • HBO werk- en denkniveau.
    • PMO-Certificering (bijv. Prince2 / P3O / MSP).
    • Ervaring met projectmatig werken, bij voorkeur binnen een projectorganisatie.
    • Ervaring als (project)secretaris, bij voorkeur in een multi-projectomgeving, bij de overheid is een pre.
    • Ervaring specifiek op gebied van Project financiën: (complex) budgetbeheer / verplichtingenbeheer / monitoring budgetuitputting.
    • Ervaring specifiek op gebied van contractbeheer en contractueel vastleggen van wijzigingen.
    • Ervaring met inkooptrajecten (materieel en resources).
    • Ervaring met MS Office, excel, PowerBI, Exact, Synergy en Sharepoint
    • Relevante HBO opleiding. 
    • Recente aantoonbare ervaring met support van meerdere projecten tegelijk.
    • Recente aantoonbare werkervaring op het vlak van contractbeheer en inkoop (in een uitvoerende rol).
    • Recente aantoonbare ervaring met beheer van complexe programma/project administratie / financieel (in een uitvoerende rol).
    • Recente, aantoonbare werkervaring binnen de (Rijks)overheid.
    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 20 jan 2022    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Projectmanager ICT, Projectmedewerker
    Locatie: Zeist    Uiterste reactiedatum: 20 jan 2022    Expertise: Incident manager, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
    Locatie: Zeist    Uiterste reactiedatum: 26 jan 2022    Expertise: Data analist, Data consultant
    Locatie: Haarlem    Uiterste reactiedatum: 24 jan 2022    Expertise: Inkoper, Overig (Inkoop & Procurement)

    Onze partners