Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Financieel > Projectbeheerser
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht: Interim PMO – Financiële achtergrond
Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: medio juni 2023
Einddatum: 12 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Nee, enkel projectdetachering
Sluitingsdatum: 25 mei 2023 om 09:00 uur
Functieomschrijving
Bij deze bank in de regio Utrecht zijn we momenteel op zoek naar een Project Management Officer (PMO).
De functie:
Als PMO'er voor het Financieel onderdeel ben je verantwoordelijk voor het structureren van het project door middel van het implementeren en optimaliseren van projectprocessen, tools (zoals Jira) en sjablonen (zoals voortgangsrapportages, RAID-logs). Je werkt nauw samen met het programmamanagement om de voortgang van het initiatief te bewaken en houdt toezicht op de projectscope, het budget/de middelen en de opleveringen. Je signaleert knelpunten en neemt het initiatief om oplossingen aan te dragen.
Je fungeert als secretaris van de Stuurgroep waarin alle relevante belanghebbenden zijn vertegenwoordigd. Tevens ben je het centrale aanspreekpunt voor operationele vraagstukken binnen het initiatief. Je beschouwt PMO als een specialistisch vakgebied.
Binnen het programma werk je aan verschillende PMO-processen, waaronder:
– Opstellen en onderhouden van projectdocumentatie (zoals projectplan, planning, middelen en budget);
– (Financiële) Rapportage over de voortgang (scope, planning en budget/middelen);
– Project capaciteitsplanning;
– Bewaking en rapportage van Risico's, Acties, Issues en Besluiten;
– Inzicht verschaffen in interne en externe afhankelijkheden;
– Bewaken dat de projectopleveringen efficiënt en effectief de verschillende 'toll gates' doorlopen (inclusief vereiste goedkeuringen en kwaliteitsborging).
FUNCTIE EISEN / -WENSEN:
Jouw profiel:
– Ruime en aantoonbare ervaring als PMO in projecten;
– Uitgebreide kennis van projectmanagementtechnieken (waaronder Agile) voor langdurige en complexe projecten;
– Bekendheid met Jira als projectmanagementtool;
– Actieve en daadkrachtige persoonlijkheid die gewend is om te werken binnen complexe en veranderlijke omgevingen;
– Ervaring als PMO in de bank- of verzekeringssector is een pré.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.