Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Content & Webredactie > Online redacteur
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Je voert de opdracht uit bij het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente. Je komt in een dynamisch team van toegewijde professionals in de Redactie die het hart vormt van de online communicatie van de gemeente. In de Redactie werken zo’n 30 medewerkers die met elkaar adviseren over, publiceren en de eindredactie voeren op de verschillende online kanalen. Je bewaakt de actualiteit en kwaliteit van content op de corporate (online) kanalen. Je werkplek bevindt zich in of rondom onze Newsroom, waar je continu het nieuws in de stad kunt volgen en weet wat er speelt. Daar kunnen je (communicatie)collega’s een beroep doen op jouw brede kennis en creativiteit.
Korte beschrijving speelveld
Je weet wat mensen willen lezen en hoe je op een creatieve manier heldere, aantrekkelijke en toegankelijke content maakt voor de verschillende online kanalen van de gemeente. Je zorgt ervoor dat zowel onze social media kanalen als het intranet en de website van de gemeente altijd actueel zijn en dat ze aansluiten op de behoefte van de lezers. Je snapt de bestuurlijke en politieke context waarin de gemeente zich beweegt en gebruikt de juiste tone of voice en adviseert je collega’s hierover. Ook ga je meedraaien als chef dag en adviseer je je collega’s over content maken.
De opdracht:
• Je maakt aantrekkelijke teksten en beelden voor onze social media kanalen (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) en voor intranet en de website;
• Je zorgt er samen met collega’s voor dat de inhoud op onze (online) kanalen beantwoordt aan vragen uit de stad en dat de inhoud bijdraagt aan heldere positionering online;
• Je adviseert per boodschap over hoe je online communiceert via welk kanaal;
• Je bent altijd op zoek naar geschikte, relevante, leuke en actuele content om online te delen;
• Je draait mee in een piketrooster om buiten kantoortijden indien nodig te publiceren op de online kanalen.
Jij hebt/bent:
• Een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van marketing, communicatie of journalistiek;
• Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
• Je hebt aantoonbare kennis van en affiniteit met het creëren van aantrekkelijke content op online kanalen, zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter, en YouTube, maar ook op intranet en websites;
• Jij bent in staat om de vraag uit de actualiteit en van de volgers om te zetten in content;
• Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en bent communicatief sterk, zowel schriftelijk als visueel en mondeling;
• Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van online media;
• Je kunt snel werken als de situatie dat vereist en je kunt omgaan met deadlines;
• Je bent beschikbaar op maandag, dinsdag en vrijdag.