Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Financieel > Consultant, Marketing > Overig (Marketing)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Wij zijn op zoek naar een Customer Journey Expert (medior niveau):
Bij de organisatie analyseert de Data Analist CX de NPS data gerelateerd aan alle journeys en vertaalt deze naar concrete acties die bijdragen aan een betere klantbeleving. Hoe effectiever en efficiënter jouw analyses en rapporten zijn, hoe beter jij je werk doet en het verschil maakt. Daarnaast is het belangrijk dat medewerkers en management binnen de organisatie de klantinzichten veelvuldig gebruiken om dagelijks de juiste beslissingen te kunnen nemen om de klantbeleving te verbeteren.
Analyseer welke ontwikkelingen ons bedrijf nodig heeft om NPS doelstellingen effectiever en efficiënter te halen. Door het strategisch analyseren van data ben je een kritische vriend voor het senior management en help je jouw collega’s om betere dienstverlening te kunnen verlenen richting onze klanten.
Je ziet niet alleen kansen als Data Analist, je verzilvert ze in een razend tempo bij het:
• Verzamelen, beoordelen, prepareren en analyseren van NPS data(sets) en andere relevante klantdata;
• Ontwerpen, ontwikkelen, testen, inzetten en beheren van statistische analyses en onderzoeken die inzichten verschaffen met name op het gebied van het verbeteren van de klantervaring met impact op loyaliteit, cross en upsell etc;
• Beantwoorden van vervolgvragen over de werking en validatie van het resultaat en doen van verdiepende kwantitatieve en kwalitatieve analyses;
• Documenteren van het tot stand komen van analyses, zodat deze altijd verder ontwikkeld kunnen worden;
• Bouwen van beheersbare, geautomatiseerde en effectieve rapportages;
• Door ontwikkelen van onder andere het NPS systeem mede door het ophalen van juiste feedback over de relevante punten in de klantreis dmv zelf opgestelde vragenlijsten en de afstemming met de stakeholders;
• Het informeren en enthousiasmeren van medewerkers om de data in te zetten om elke dag klanten een betere klantbeleving te kunnen bieden;
• Je werkt nauw samen met verschillende disciplines om de data om te zetten naar oplossingen voor onze klanten;
• Afstemming zoeken met onderzoeksbureau over geoptimaliseerd survey platform die zich continu aanpast op de business behoeften;
• Beheer van helpdesk waarbij collega’s vragen stellen m.b.t. het NPS systeem
Eisen:
• Hbo werk- en denkniveau met een achtergrond in een sterk kwantitatieve richting;
• Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van data analyse en datavisualisatie;
• Kennis van NPS/CSAT;
• Overtuigend, onafhankelijk denkend en adviesvaardig;
• Goed kunnen schakelen tussen verschillende niveaus (presentatie aan specialisten maar ook senior management), goede communicatie- en presentatievaardigheden;
Je bent in topvorm. Ook heb je heb je sterke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal die goed van pas komt tijdens de regelmatige nationale en internationale contacten.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.Â