Interim Medior Communicatieadviseur #KRTZ1593946

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 9 september 2020
Reageren tot 20 september 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als medior communicatieprofessional maak je onderdeel uit van de Newsroom.  

In de Newsroom brengen we meerdere communicatiedisciplines samen om interne samenwerking en verbinding te stimuleren. Vanuit de Newsroom monitoren we wat er in  de buitenwereld over de organisatie wordt gecommuniceerd en hoe onze eigen communicatie wordt ontvangen. De communicatieprofessionals uit de Newsroom adviseren en ondersteunen de communicatieadviseurs inhoudelijk. Daarnaast zorgt de Newsroom voor bij het realiseren van overzicht, voor een goede contentplanning en houdt het Newsroomteam collega’s scherp op het communicatiebeleid. Daarnaast zorgt de Newsroom voor de planning van evenementen, gekoppeld aan de eventgedreven aanpak en contact met (potentiële) deelnemers. 

Als Medior Communicatieadviseur breng je de verschillende vragen bij elkaar, hierin werk je vanuit de huisstijl van de organisatie.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Ondersteunen van Team Communicatie bij het uitvoeren van de  communicatiestrategie en bijbehorende planning; 
  • Schrijven van teksten voor verschillende doelgroepen, zowel technisch als meer  algemeen en voor offline en online kanalen; 
  • Ondersteunen van Team Communicatie bij het creëren en publiceren van content,  en publiceren in nieuwsbrieven, op website(s) en social media; 
  • Analyseren van feedback, metingen, rapporteren en hier vervolgactie op nemen;
  • Optimaliseren van de online kanalen (bij voorkeur heb je ervaring met CMS  systemen en de inzet van social media); 
  • Opzetten en uitvoeren van events;
  • Sparringpartner voor collega’s;
  • Ervaring met interne communicatie en social intranet.
  • Kennis, ervaring met e-overheid en digitalisering.

Resultaat van de opdracht:

De werkzaamheden moeten resulteren in het feit dat we optimaal in contact zijn met  onze doelgroepen. Concreet betekent dit o.a.: 

  • Adviseren over communicatiedoelstellingen en bijbehorende inzet van middelen;
  • Signaleren van informatie- en communicatiebehoefte bij de doelgroepen;
  • Pro-actief en hands-on onderhouden van de omgevingsanalyse c.q. het  mediabeeld; 
  • Meewerken aan en bewaken van planningen voor mailings, nieuwsbrieven;
  • Opstellen en redigeren van teksten voor de verschillende doelgroepen;
  • Uitvoeren van effectmetingen van het communicatieplan;
  • Zorgdragen voor vindbaarheid, actualiteit en volledigheid van informatie.

Eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO- opleiding in de richting van Communicatie.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op als communicatieadviseur met HBO  werk -en denkniveau. 
  • Aantoonbare werkervaring als als communicatieadviseur bij het organiseren van  de communicatie rondom IT, benoem minimaal 2 voorbeelden (blijkend uit CV en motivatiebrief) 
  • Ervaring als communicatieadviseur met interne communicatie en social intranet.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met e-overheid en digitalisering.
  • Aantoonbare  ervaring met het optimaliseren van digitale communicatie voor meerdere gemeentelijke doelgroepen.
  • Aantoonbare ervaring met CMS systemen en het optimaliseren van online kanalen.
  • Ervaring als communicatieadviseur met (digitale) overheid en digitalisering.
  • Ervaring met ondersteunen van communicatie team op online en offline kanalen.
  • Aantoonbare ervaring binnen de  digitale overheid met events en webinars.

Geplande datum eerste gesprek 25 september 2020, van 13.00 tot 16.00 uur.

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: HRM medewerker, Salarisadministrateur, Overig (HRM), Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2024    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)

Onze partners