Interim medior Business Analist Digital Excellence #KRTZ1588516

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 21 maart 2023
Reageren tot 26 maart 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 april 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
ZZP tarief € 80 Marktconform per uur

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Het programma Digital Excellence heeft als doel de digitale dienstverlening aan de doelgroep en de organisatie te verbeteren. Vanuit dit programma worden de (geprioriteerde) wensen gerealiseerd met een portfolio aan projecten die zorgen voor digitalisering en de processen voor ondersteuning. Het programma werkt samen met de met de lijnorganisatie om de processen effectiever te organiseren en ondersteunen met IT zodat verdere groei kunnen worden opgevangen.

Naast ‘basis op orde’ zal er meer ruimte wordt gecreëerd voor duurzame innovaties. We werken aan de kwaliteit van dienstverlening.

Je bent als Business Analist/Informatie Analist in de driehoek organisatie, processen en techniek onmisbaar voor kwalitatieve veranderingen in de domeinen.

Als business analist/Informatie Analist ben je in nauwe samenwerking met het projectteam verantwoordelijk voor de vertaling van de wensen van de opdrachtgever (wat) naar een goed passende oplossing (hoe). De uitdaging is om de verschillende doelen, belangen en wensen van eindgebruikers zorgvuldig te kunnen overwegen maar tegelijkertijd te streven naar een oplossing die betaalbaar en beheersbaar blijft.

Binnen het programma bestaat je taak uit dagelijkse samenwerking met de projectmanagers, proceseigenaren en procesmanagers van diverse processen, faculteiten, functioneel beheerders en andere betrokken spelers binnen een procesketen om te komen tot verbeteringen. Daarnaast heb je regelmatig contact met afdelingen binnen ICT, zoals security, architectuur en privacy.

Taken:

1. Analyseren van zowel de huidige situatie als de verandering, met oog voor de overstijgende processen en met veel gevoel voor de specifieke (bestuurlijke) omgeving waarin veranderingen moeten worden doorgevoerd;

2. Meedenken met opdrachtgevers over oplossingsrichtingen en implementatiescenario’s die nodig zijn om de gewenste veranderingen door te voeren binnen de door architectuur gestelde kaders;

3. Analyseren van de informatiebehoefte van de business en uitwerken van de benodigde business requirements;

4. Het uitvoeren van informatieanalyses op basis van standaard methodieken en ontwerptechnieken en vertalen naar requirements, functionele ontwerpen, use cases, user stories, procesbeschrijvingen en datamodellen;

5. Het organiseren en faciliteren van workshops met stakeholders en vertalen van wensen naar een geprioriteerde product backlog.

6. Begeleiden van projectteam in realisatie en implementatie van projectproducten om het rendement hiervan te optimaliseren.

 

    Standplaats: minimaal 60% op kantoor en 40% online

     

      FUNCTIEEISEN- / EN WENSEN:

      • Tarief is maximaal €82,- (alles inclusief reiskosten – woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
      • Je hebt ervaring met het werken in een grote, bestuurlijk complexe organisatie, met soms tegengestelde belangen;
      • Werkervaring met methodieken als Lean/Six Sigma, Agile/Scrum;
      • Je bent bekend met eisen op het gebied van IT-security, -privacy en –architectuur;
      • De organisatie is een internationale organisatie. Je beheerst zowel het Nederlands als het Engels uitstekend, in woord en geschrift.
      •  
      • Je denkt conceptueel, analytisch en bent in staat om procesmatig te denken en de (gebruikte) informatiesystemen en bedrijfsprocessen optimaal op elkaar af te stemmen vanuit het perspectief van de klant;
      • Je hebt hbo-/wo-niveau;
      • Je hebt drie of meer jaar relevante ervaring in een soortgelijke functie;
      • Je hebt bij voorkeur kennis van het business domein onderwijs;
      • Je hebt ervaring met workflow- of casemanagementsystemen. Kennis van PEGA is een pre;
      • Kennis en ervaring met het doen van aanbestedingen en opstellen van aanbestedingsdocumenten is een pre;
      • Je hebt aantoonbare ervaring in projectmatig werken;

      Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

      Geef ook in je CV het volgende aan:

      Datum beschikbaarheid;
      Hoeveel uur per week;
      Vakanties of belemmeringen;
      (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
      Vakantie;
      Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

      Mail deze opdracht:
      Deel deze opdracht:

      Voor jou geselecteerde opdrachten

      Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
      Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
      Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
      Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

      Onze partners