Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Financieel > Projectbeheerser, Administratief > Management
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Werkzaamheden:
- Zorgt voor het project brede beheersen van projecten op de aspecten tijd/planning, geld/budget, kwaliteit, interne informatievoorziening, scope, risicobeheersing en documentbeheersing;
- Analyseert in- en externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beheersing van het project, brengt de consequenties in kaart en adviseert de projectmanager over te nemen maatregelen;
- Levert een bijdrage aan de totstandkoming en actualisatie van het projectplan en de daarbij benodigde afstemming met de andere rollen binnen het IPM-team.Â
- Is namens en i.o.m. de projectmanager intermediair tussen projectorganisatie en lijnorganisatie (capaciteitsmanagement en financiën);
- Is verantwoordelijk voor het financieel beheer en tijdige betaling;
- Is verantwoordelijk voor de project brede voortgangsrapportages;
- Is verantwoordelijk voor het risicomanagementproces binnen het IPM-team: (laten) aandragen van risico’s binnen het projectteam, projectbeheersing en (laten) actualiseren en beheersen binnen het projectteam en (laten) uitvoeren van beheersmaatregelen door IPM-teamleden;
- Zorgt voor implementatie en beheersing van de in en externe kwaliteitsborging en initieert en voert in dat kader interne audits en evaluaties uit;
- Zorgt voor verankering van het project in de P&C-cyclus ;
- Vormt eerste aanspreekpunt voor reviews, interne audits vanuit de lijnorganisatie e.d.;
- Zorgt voor alle inkoop die behoort tot de organisatie van het project (de zogenaamde IK (interne)-kosten, zoals facilitaire zaken, huisvesting e.d.) en stemt hierover af met de lijnorganisatie
- Draagt mede zorg voor een goede raakvlakbeheersing tussen IPM-rollen.Â
- Stuurt het projectbeheersingsteam aan en bewaakt de kwaliteit binnen het project. Hierbij stuurt de Manager Projectbeheersing ook op de kwaliteit van de externe partijen (SCB-voortgang overleggen, contractthema’s, verificatie en validatie.Â
Kennis en kunde:
a.    Opleiding:
Theoretische en praktisch gerichte kennis van projectmanagement en hierbij ligt de nadruk op GROTIK en de daaraan gerelateerde wet- en regelgeving;Â
Theoretische en praktisch gerichte kennis van procesmanagement en planning & control en daaraan gerelateerde instrumenten (zoals SAP);
Theoretische en praktisch gerichte kennis van kwaliteitsmanagement;
Inzicht in het functioneren van organisaties en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits.
b.    Ervaring:
Minimaal 3 jaar ervaring in de rol als manager Projectbeheersing dan wel als adviseur Projectbeheersing met infrastructurele projecten als pre.Â
c.    Vaardigheden:
Adviesvaardigheden;
Vaardigheid in het analyseren en beheersen van problemen in relatie tot projectbeheersing en hierop kunnen rapporteren;
Vaardigheid in het organiseren, coördineren en processen en het aansturen van professionals;Â
Communicatieve vaardigheden.Â