Interim Manager Projectbeheersing #KRTZ9560173

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 27 oktober 2020
Reageren tot 1 november 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Bosch
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
ZZP tarief € 85 per uur
Salaris €4.500 - 5.000 €4.000 - 4.500 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Werkzaamheden:

  • Zorgt voor het project brede beheersen van projecten op de aspecten tijd/planning, geld/budget, kwaliteit, interne informatievoorziening, scope, risicobeheersing en documentbeheersing;
  • Analyseert in- en externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beheersing van het project, brengt de consequenties in kaart en adviseert de projectmanager over te nemen maatregelen;
  • Levert een bijdrage aan de totstandkoming en actualisatie van het projectplan en de daarbij benodigde afstemming met de andere rollen binnen het IPM-team. 
  • Is namens en i.o.m. de projectmanager intermediair tussen projectorganisatie en lijnorganisatie (capaciteitsmanagement en financiën);
  • Is verantwoordelijk voor het financieel beheer en tijdige betaling;
  • Is verantwoordelijk voor de project brede voortgangsrapportages;
  • Is verantwoordelijk voor het risicomanagementproces binnen het IPM-team: (laten) aandragen van risico’s binnen het projectteam, projectbeheersing en (laten) actualiseren en beheersen binnen het projectteam en (laten) uitvoeren van beheersmaatregelen door IPM-teamleden;
  • Zorgt voor implementatie en beheersing van de in en externe kwaliteitsborging en initieert en voert in dat kader interne audits en evaluaties uit;
  • Zorgt voor verankering van het project in de P&C-cyclus ;
  • Vormt eerste aanspreekpunt voor reviews, interne audits vanuit de lijnorganisatie e.d.;
  • Zorgt voor alle inkoop die behoort tot de organisatie van het project (de zogenaamde IK (interne)-kosten, zoals facilitaire zaken, huisvesting e.d.) en stemt hierover af met de lijnorganisatie
  • Draagt mede zorg voor een goede raakvlakbeheersing tussen IPM-rollen. 
  • Stuurt het projectbeheersingsteam aan en bewaakt de kwaliteit binnen het project. Hierbij stuurt de Manager Projectbeheersing ook op de kwaliteit van de externe partijen (SCB-voortgang overleggen, contractthema’s, verificatie en validatie. 

Kennis en kunde:
a.    Opleiding:

Theoretische en praktisch gerichte kennis van projectmanagement en hierbij ligt de nadruk op GROTIK en de daaraan gerelateerde wet- en regelgeving; 
Theoretische en praktisch gerichte kennis van procesmanagement en planning & control en daaraan gerelateerde instrumenten (zoals SAP);
Theoretische en praktisch gerichte kennis van kwaliteitsmanagement;
Inzicht in het functioneren van organisaties en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits.

b.    Ervaring:

Minimaal 3 jaar ervaring in de rol als manager Projectbeheersing dan wel als adviseur Projectbeheersing met infrastructurele projecten als pre. 

c.    Vaardigheden:

Adviesvaardigheden;
Vaardigheid in het analyseren en beheersen van problemen in relatie tot projectbeheersing en hierop kunnen rapporteren;
Vaardigheid in het organiseren, coördineren en processen en het aansturen van professionals; 
Communicatieve vaardigheden. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners