Interim Kwartiermaker | Changemanager #KRTZ1795169

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 28 juli 2021
Reageren tot 1 augustus 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 6 februari 2022
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 90 per uur
Branche Gemeente, Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De Regie- en Change organisatie is onderverdeeld in een aantal focusteams. Binnen het focusteam ICT Project en Change gaan we later dit jaar op zoek naar een vaste Change manager. Deze change manager wordt verantwoordelijk voor het definiëren, implementeren en sturen van het proces voor het effectief en efficiënt afhandelen van wijzigingen in de ICT-omgeving (change management volgens ITIL) en voor de succesvolle uitrol van releases (groepen wijzigingen die in hun samenhang doorgevoerd worden). Om de Changemanager goed van start te kunnen laten gaan zijn we op zoek naar een Kwartiermaker Changemanagement. Iemand die het changemanagement proces binnen onze organisatie een flinke impuls geeft in deze opbouwende fase van de Regie- en Change Organisatie.

Resultaten
We verwachten dat je als kwartiermaker een aantal concrete opbouw- en inrichtingswerkzaamheden afrondt:

  1. Het (her)ontwerpen, beschrijven, (laten) vaststellen en operationaliseren van het changemanagementproces;
  2. Het ontwerpen, beschrijven, (laten) vaststellen en operationaliseren van het releasemanagementproces;
  3. Het herzien van bestaande en opstellen van aanvullende procedures en deze laten vaststellen;
  4. Het benoemen en beleggen van de benodigde rollen in de processen;
  5. Het opzetten van een plannings- en resourcemethodiek voor het, eenduidig (samenhangend) samenstellen en coördineren van de releases van zowel applicaties als infrastructuur;
  6. Het inrichten van de benodigde ondersteunende administratieve systemen voor administratieve organisatie en documentatie;
  7. Het, in afstemming met afnemers en de eindverantwoordelijken, formuleren van de kaders en kwaliteitscriteria van het change- en releaseproces;
  8. Het optimaliseren van de stuurinformatie om de procesprestatie inzichtelijk te maken;    
  9. Het opstarten en tijdelijk voorzitten van de ‘Change-en Portfolio Board’ , passend binnen de overige ICT overleggremia;
  10. Het, tijdens het uitvoeren van het werk, coachen van de verschillende betrokkenen in het proces.

Eisen waaraan je moet voldoen:

1. Je beschikt over een afgeronde hbo bachelor opleiding.
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van changemanager en/of kwartiermaker ICT.
3. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied ICT regie.
4. Je beschikt in de afgelopen 5 jaar over aantoonbare werkervaring met ITIL.
5. Je beschikt in de afgelopen 5 jaar over aantoonbare werkervaring met Topdesk.
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar binnen een gemeentelijke organisatie.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners