Interim Kwartiermaker / Changemanager ICT #KRTZ1486231

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 17 januari 2020
Reageren tot 23 januari 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Naaldwijk
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 90 per uur
Salaris €5.000 - 5.500 €4.500 - 5.000 €5.500 - 6.000 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij vragen
Wij zoeken een ervaren verandermanager, die zijn sporen verdiend heeft in gemeentelijke ICT organisatieontwikkeltrajecten. Een communicatief sterke kwartiermaker die structuur weet aan te brengen en de menselijke maat niet uit het oog verliest. Een stevige persoonlijkheid met daadkracht en doorzettingsvermogen die het oplossen van problemen als uitdaging ziet. Inspirerend, zichtbaar en benaderbaar voor medewerkers en klanten. Dat je daarbij flexibel bent, mag een open deur heten.

Opdracht
De kwartiermaker heeft als opdracht om de Regie- en Changeorganisatie te realiseren.

De taken van de kwartiermaker

  • Uitbouwen en verder invullen van een hoogwaardig strategisch (beleids)adviserend organisatieonderdeel (Regie en Changeorganisatie) dat innovatie, beleid en changeprocessen vorm geeft in het ICT domein
    • Werving, selectie begeleiding en ontwikkeling nieuwe medewerkers;
    • On the job coaching van nieuwe medewerkers op vaardigheden, taakinvulling, taakvolwassenheid en organisatiecultuur;
    • Aansturen en bijsturen van medewerkers in de opbouw van een demand-supply organisatie o.a. om positie in de organisatie te verwerven.
  • Samen met de taakveldmanager I&A inrichten van afgestemde werkprocessen
    • Uitlijnen van (nieuwe) processen over de teams heen;
    • Verbeteren van bestaande werkwijzen;
    • Actueel houden en uitvoeren van activiteiten;
    • Verandermanagement inzetten ten aanzien van houding, gedrag en denkwijze van nieuwe en bestaande medewerkers in de dienstverleningsketens;
  • Organiseren van business-ICT alignment
    • Scherp krijgen van organisatiebehoefte en mogelijkheden door actief informatie op te halen bij klant en beheerorganisatie over lopende trajecten, prioriteiten en bedrijfsdoelen;
    • Innovaties en trends omzetten naar concrete voorstellen en initiatieven (actief);
    • Realiseren van doelen op projectbasis door verbetering van portfoliomanagement en gestructureerde rapportages hierover in te richten;
    • Overdracht van projectresultaten naar beheer optimaal faciliteren op basis van herbruikbare methodieken.
  • Leidinggeven aan de change organisatie
    • Coachend managen van het organisatie onderdeel;
    • Realiseren van de veranderopgave;
    • Zorg dragen voor de strategisch-tactische positionering van de “one stop shop” in de gemeentelijke organisatie;
    • Samen met de Organisatieontwikkelaar bewerkstelligen van de inbedding van de Regie en Changeorganisatie in de staande organisatie.
  • Opereert kaderstellend, (mede-)richtinggevend en faciliterend aan de beheerorganisatie
  • Implementeren van de governancestructuur
    • Implementeren van verschillende overleggen (samenstelling, werkwijze (budget)verantwoordelijkheden, mandaat), waaronder strategisch overleg, demandoverleg, portfolio board;
    • Implementeren nieuwe overlegvormen ter vervanging van bestaande;
    • Organiseren van afstemming tussen de verschillende teams en overleggen;
    • Organiseren van inbreng vanuit de klantorganisatie(s);
  • Actualiseren en uitvoeren van de communicatiestrategie
    • Samen met communicatieadvies en de beheerorganisatie plannen en uitvoeren van actieve communicatie met bestuur, business en overige stakeholders;
    • Uitdragen van visual management door het operationeel;
    • Organiseren en uitvoeren van inhoudelijke stand ups en inspiratiesessies.
  1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau.
  2. Minimaal 3 jaar ervaring met (interim-)management, organisatieontwikkeling en aansturing van innovatie binnen een politiek-bestuurlijke context.
  3. Minimaal 1 jaar ervaring de afgelopen 3 jaar met het inrichten van de Regie- en changefunctie (CIO office) binnen een overheidsorganisatie.
  4. Uiterlijk beschikbaar per 15 februari 2020.
  5. Minimaal 5 jaar ervaring met verandermanagement in een gemeentelijke ICT organisatie (beheer of change).
  6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke ICT in de afgelopen 5 jaar.
  7. Aantoonbare kennis van de moderne ontwikkelingen binnen het gemeentelijk Informatievoorziening, zoals datagedreven sturen, common ground, smart city, blockchain, e.d. en toepasbaarheid voor gemeenten.
  8. Aantoonbaar inzicht in ontstaan en consequenties van het gemeentelijke ICT landschap en de ontwikkelingen daarin zowel lokaal als landelijk (en Europees).
  9. In staat om vanuit klantperspectief processen in te richten die betrekking hebben op de hele ICT ondersteuningsketen.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: HRM medewerker, Salarisadministrateur, Overig (HRM), Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2024    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)

Onze partners