Interim IT Servicemanager #KRTZ2848297

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 3 februari 2023
Reageren tot 6 februari 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Houten
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 oktober 2023
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 80 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De groei van de organisatie in het algemeen en I&A in het bijzonder leidt tot een toename van de hoeveelheid werk die nodig is om de betrouwbaarheid van de IT dienstverlening adequaat te borgen. Het toegenomen belang van IT leidt tot een grotere afhankelijkheid van IT en tot de noodzakelijke professionalisering van de uitvoering van specifieke rollen en functies. Interne- en externe auditors eisen dat I&A aan kan tonen dat zij in control is van haar IT dienstverlening en onderliggende IT-processen. Noodzaak om meer regelmaat in de operatie te krijgen en daardoor meer ruimte om meer waarde te genereren voor de organisatie met IT.

Om de betrouwbare levering en afname van IT dienstverlening te borgen, ligt de focus van de IT Service Manager voornamelijk liggen op een aantal operationele- en ondersteunende IT-processen (gebaseerd op ITIL) te weten: Incident Managent, Change Management, Configuration Managent, Problem Management en Continuity Management. Er wordt veel gedaan door de organisatie maar er is nog weinig vastgelegd op papier en de aantoonbare werking middels rapportages nog niet volwassen. Dit is wel gewenst om te voldoen aan de eisen van de BIO.

De volgende werkzaamheden zullen het merendeel van de opdracht omvatten:

  • Ontwerpen, vastleggen en actualiseren van proces- en procedurebeschrijvingen voor de operationele IT-processen;
  • Afstemmen proces- en procedurebeschrijvingen met stakeholders in deze processen;
  • Verduidelijken verantwoordelijkheden van betrokkenen in deze processen;
  • Maken van duidelijke werkafspraken;
  • Uitdragen van de processen, procedures en afspraken en ondersteunen bij de implementatie ervan bij de Service Desk en de IT diensten;
  • Inrichten van processen in ondersteunende tooling, zoals Topdesk;
  • Monitoren van de naleving van de processen, procedures en afspraken;
  • Informatie verstrekken over (naleving van) processen, procedures en afspraken ten behoeve van interne- of externe audits;
  • Uitvoeren risico mitigerende maatregelen mbt de operationele processen, bijvoorbeeld voortkomend uit audits.

 

FUNCTIEWENSEN EN- EISEN

Wat maakt jou succesvol?

  • Tarief is maximaal €80,- (alles inclusief reiskosten – woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW);
  • HBO opleiding afgerond bij voorkeur in de richting van (bedrijfskundige) informatica of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare kennis van IT Service management in de rol van bijvoorbeeld ICT manager, Service Manager, Informatie Manager of vergelijkbaar;
  • Gedegen kennis van en ruime ervaring met frameworks BiSL en ITIL;
  • Certificering ITIL, bij voorkeur ook BiSL;
  • Kennis van en ervaring met agile werken, bijvoorbeeld SCRUM / DevOps
  • Werkervaring met coördineren van activiteiten

Procedure

  • 1e Gesprekken worden via Teams ingepland op 14 februari tussen 09:00 en 11:00 uur
  • 2e Gesprekken worden live op kantoor ingepland op 15 februari tussen 13:00 en 14:00 uur

Reageer zo snel mogelijk. Opdracht wordt gesloten als de juiste kandidaat is geselecteerd.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners