Interim IT Consultant MS Teams #KRTZ8921808

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 9 december 2020
Reageren tot 10 december 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Het programma Digitale werkplek heeft in een aantal iteraties een nieuwe werkomgeving voor de organisatie opgeleverd. Hierdoor heeft de organisatie nu een moderne werkomgeving waarin het voor vrijwel alle medewerkers mogelijk is om flexibel te werken (conform de intenties van de ‘Wet Flexibel Werken’) en waarin ook de beveiliging, technische levensvatbaarheid en toekomstbestendigheid sterk zijn verbeterd.

Op dit moment realiseert de organisatie de laatste stap: Het aan alle medewerkers leveren van oplossingen voor verbeterde persoonlijke effectiviteit, communicatie en effectiever samenwerken. Met deze nieuwe faciliteiten kan de organisatie de functionele vruchten gaan plukken van de inspanningen van het programma om een stevig en veilig fundament te leggen onder de nieuwe Digitale Werkomgeving.

De volgende producten worden geïmplementeerd:

1. Microsoft 365 (bieden van samenwerkondersteuning in flexibele werksituaties)
a. Vervanging Office 2016
i. Vervanging mail/ Exchange
ii. Vervanging Office 2016 (functioneel gelijk, maar nu webversie aan)

b. Teams
i. Vervanging Skype 4B
ii. Nieuwe plaats voor groepsdata

c. One Drive als vervanging van de Y:schijf

d. Azure information protection (AIP)
i. Dataclassificatie voor ongestructureerde “Office data,

2. Cloud Basis (Uitbreiden van het gererieke cloud fundament)
a. Azure diskencryptie
b. Cloud Access Security Broker (data transport controle en service access controle)
c. Cloud key management met Azure costumer lock box
d. Cloud Backup

3. Aandachtspunten uit DWS II
a. MS defender Advanced Protection (Doorontwikkelen van de informatiebeveiligingsmaatregelen)
b. Uitbreiding DWS portfolio met smartphone

Na technische oplevering van de producten volgt een implementatie in zowel de gebruikers als beheerorganisatie. Voor beiden betekent dit een verandering in de huidige werkzaamheden.

De technische realisatie is vergevorderd en wordt gedaan door twee leveranciers ook adoptie wordt door een externe partij verzorgd, Vanaf november zullen de acceptatietesten gaan lopen en de implementatie volgt tussen januari en mei 2021.

Jij doet het

Als ondersteuning van het huidige programma team zoeken wij een implementatieconsultant MS Teams om de implementatie van Microsoft 365 m.n. teams te realiseren en verder te ontwikkelen.

Als Implementatieconsultant ben je hét aanspreekpunt voor de gebruikers als het gaat om het implementeren van de nieuwe digitale werkomgeving en het daarbij zo optimaal mogelijk inzetten van Microsoft 365 en met name MS Teams. In het eerste en tweede kwartaal van 2021 gaan de medewerkers gebruik maken van de portal. Het gaat er om dat in elke fase van de transitie de medewerkers de voordelen ervaren van deze beweging. In een (nu nog) hybride omgeving vraagt dat flexibiliteit, kennis, creativiteit en doorzettingsvermogen. De Implementatie bevat zowel uitrol als adoptie van de teams. Op vakkundige wijze neem je de medewerkers mee in mogelijkheden van de Office365. Je werkt zowel zelfstandig als samen in een multidisciplinair projectteam. Daarbij gaat het voor om beeldvorming, gedegen analyse & uitvoering, succesvolle implementatie en gebruikersadoptie. Je werkzaamheden vallen direct onder de Implementatie manager l en je wordt dan ook door hem aangestuurd.

De activiteiten bestaan onder meer uit

• Het begeleiden van de gebruikers bij het implementeren van teams;
• Het stimuleren van gebruik van teams binnen de organisatie, onder anderen door het geven van feedback op trainingen (bijsturen waar nodig), organiseren van gebruikersbijeenkomsten etc. We verwachten daarin van jou een bijdrage hoe dit het beste aan te pakken;
• Het geven van presentaties aan gebruikersgroepen
• Eerste aanspreekpunt van digicoaches (superusers) en implementatiecoördinatoren (eerste contactpersoon bij de diverse directies)
• Het zorgdragen dat de trainingen aansluiten bij de behoefte van de gebruikers
• Het borgen van en verbeteren van de processen en de kwaliteit;
• Het adviseren van de organisatie en het management m.b.t. de inzet en gebruik van Office365, MS Teams;
• Het proactief komen met mogelijke verbeteringen voor de inrichting van teams
• Het mede vormgeven aan en verbeteren van een Implementatie draaiboek dat ingezet wordt bij de implementatie van de regio's;
• Het nauw samenwerken met de technische teams om portal te verbeteren voor de regio's;
• Het aanpassen, maken en verbeteren van (gebruikers) documentatie.
• Zorgdragen voor beantwoorden van vragen van gebruikers en waarnodig problemen oplossen of laten oplossen (bij uitrol ondersteunen service desk als tweede lijn)
• Het oppakken van ad hoc -werkzaamheden voor de programmamanager, de teamleiders en/of andere medewerkers van het programmateam;
• Het meenemen van de beheerorganisatie om hen functioneel in staat te stellen de omgeving te beheren

 

Eisen waaraan je moet voldoen

o HBO werk -en denkniveau (aantoonbaar).
o Minimaal 5 jaar ervaring als Implementatie Coördinator/Consultant (aantoonbaar).
o Minimaal 5 jaar ervaring met implementatie in van Office365/SharePoint/MS Teams.
o Relevante MS certificeringen.
o Minimaal 5 jaren ervaring in projectmatig werken.
o Certificeren projectmanagement (bv Projectmatig werken/Prince2/IPMA).
o Ervaring met Agile werken.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

BELANGRIJK: Niet op alle opdrachten is het gewenst dat ZZP'ers worden voorgesteld, zo ook op deze opdracht mogen geen ZZP'ers worden aangeboden. ZZP’ers kunnen wel reageren. ZZP tarieven wordt omgerekend naar payroll contract. Vraag naar de mogelijkheden zie contactpagina voor meer informatie. 

 

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners