Interim Informatiemanager – Amsterdam #KRTZ2211902

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 14 september 2023
Reageren tot 20 september 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2023
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Interim Informatiemanager (36 uur) 

Locatie: Amsterdam
Startdatum: zsm
Einddatum: 31 dec 2023
Optie op verlenging: ja, 6 maanden
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

 

Uiterste reactiedatum: 20 september 2023 om 16:00 uur

 

Functiedoel

Als informatiemanager fungeer je als cruciale schakel die de bedrijfsprocessen en -uitdagingen van verschillende afdelingen binnen de organisatie begrijpt. Je specialiteit ligt in het vertalen van bedrijfsvoeringsprocessen en IT-ontwikkelingen naar concrete wensen en behoeften. In deze rol ben je de brug tussen de business en de Informatiemanagement (IM) afdeling in de IV-keten, dienende als een belangrijke ambassadeur voor informatiemanagement.

Taken en Verantwoordelijkheden

  • Brugfunctie tussen Business en IT: Formuleer helder de behoeften aan informatievoorziening (IV) en informatietechnologie (IT), en kom met voorstellen om de samenwerking tussen business en IT te optimaliseren.
  • Strategische Planning: In een brede organisatorische context, werk je samen met architecten en de Compliance, Integriteit en Risk (CIR) afdeling om het informatie(beveiligings)beleid vorm te geven.
  • Project- en Programmabeheer: Inventariseer de wensen en behoeften van de organisatie voor het opstellen van een portfolio van projecten en programma’s, en de bijbehorende budgettering, gebaseerd op de strategische richting van de organisatie voor de komende jaren.

Belangrijkste Werkzaamheden

  • Behoefteanalyse: Verzamel, analyseer en formuleer de informatiebehoeften voor het huidige en komende jaar.
  • Portfoliomanagement: Creëer inzicht in de prioritering van wensen en behoeften voor effectief portfoliomanagement.
  • Ondersteuning bij Business Cases: Assisteer in het opstellen van lean business cases en het indienen van Requests For Change (RFC’s).
  • Beleidsbijdrage: Lever bijdragen aan projecten door te toetsen op de juiste toepassing van beleidskaders, in samenwerking met het Architectuur & Consultancy team.

 

 

FUNCTIEWENSEN EN- EISEN

Kerncompetenties en Vaardigheden

Als informatiemanager heb je:

  • Leiderschapskwaliteiten: Je bent coachend, inspirerend, en resultaatgericht.
  • Communicatievaardigheden: Uitstekende vaardigheden in zowel woord als geschrift.
  • Analytisch Inzicht: De capaciteit om organisatiebrede kwesties integraal te overzien en op elk niveau te communiceren.
  • Ervaring en Kennis: Ruime ervaring met IM-functies en goede bekendheid met het vakgebied, inclusief een grondige kennis van relevante businessprocessen en actuele gebeurtenissen in de financiële markten.

Kwalificaties

Opleiding: Een afgeronde HBO-opleiding.
Kennis van Frameworks en Methoden: Bekendheid met IM- en IT-concepten en -processen, kennis van het Novius Business Transformatie Framework, en ervaring in het toepassen van agile werkvormen.
Werk- en Denkniveau: WO-werk- en denkniveau is vereist.

Knockout Criteria

– MinimaalHBO diploma.
– Bewezen ervaring met het Novius Business Transformatie Framework.
– Bekendheid met IM- en IT-concepten en -processen.

 

In deze rol werk je samen met diverse stakeholders, inclusief business architecten, business control en de CIR afdeling, om een grondige analyse en afweging van belangen te maken. Je bent standvastig en in staat om kritieke onderwerpen te adresseren aan opdrachtgevers en diverse andere stakeholders.

Reageer zo snel mogelijk. Opdracht wordt gesloten als de juiste kandidaat is geselecteerd.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 7 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Business analist, Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 6 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT

Onze partners