Interim Implementatiemanager (Manager Vergunningen) #KRTZ4264393

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 mei 2022
Reageren tot 7 juni 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een Implementatiemanager Vergunningen Ruimtelijk Domein

De implementatiemanager is verantwoordelijk voor de transitie op de afdeling naar de Omgevingswet. De afdeling Vergunningen is gepositioneerd in het Ruimtelijk Domein. De sector heeft ca 400 medewerkers in zeven afdelingen: vier beleidsmatig en drie operationeel. De beleidsmatige afdelingen, met als belangrijkste product (beleids)adviezen, zijn onlosmakelijk verbonden met de productafdelingen (vergunningverening, gebiedsgericht werken en projectmatig werken). De afdeling Vergunningen bestaat uit ca. 80 personen die verdeeld zijn over twee teams: Wabo-vergunningen en APV- vergunningen. De afdeling heeft een afdelingshoofd die verantwoordelijk is voor “going concern”. Het loket voor alle vergunningen (m.u.v. evenementen) is open.

Aanvullend zoeken wij een collega die voor de afdeling de overgang naar de Omgevingswet daadkrachtig voorbereidt, implementeert en uiteindelijk vóór 1 januari 2023 ook afrond. Alle voorbereidingen zijn in gang gezet. Er is een programmaorganisatie Omgevingswet, halverwege juni 2022 draait een nieuw, zaakgericht vergunningensysteem en het vergunningenproces onder de Omgevingswet kent een proceseigenaar. Maar door de tijdelijke afwezigheid van het plaatsvervangend afdelingshoofd ligt de transitie op de afdeling stil.

Taken:

Wij zoeken geen specialist Omgevingswet of vergunningen. Er is voldoende kennis aanwezig om met enige affiniteit snel op vlieghoogte te komen. Het gaat vooral om het veranderproces richting een andere manier van werken binnen een strak georganiseerd proces van vergunningverlening. En de manier waarop medewerkers worden meegenomen in deze verandering. Wij verwachten van jou dat je met de medewerkers van Vergunningen stap voor stap toewerkt naar een ‘eindplaatje’. Daarbij verwachten we ook van de specialisten van andere afdelingen, veelal adviseurs binnen de keten, een andere houding onder de Omgevingswet. We rekenen op jouw kritische blik als het gaat om de cultuurverandering bij andere afdelingen.

Wij gaan er van uit dat de implementatiemanager een verandertraject kan begeleiden met medewerkers die al onder druk staan.

Eisen:

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Voorkeur met ervaring in het Ruimtelijk Domein
  • Minimaal 3-5 jaar aantoonbare werkervaring met verandertrajecten
  • Ervaring met LEAN processen

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 28 jun 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Android developer
Locatie: Utrecht, Remote    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Business development manager, Consultant, Business Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 28 jun 2022    Expertise: Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners