Interim Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur – regio Utrecht #KRTZ9082223

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 6 oktober 2023
Reageren tot 9 oktober 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 februari 2024
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Gemeente, Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur (32 – 36 uur) 

Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: zsm
Einddatum: 3 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 – 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

Uiterste reactiedatum: 10 oktober 2023 om 16:00 uur

We zoeken een collega met hart voor medewerkers en inwoners, die de organisatie weet te waarderen en voor ons – ook voor een korte periode – het verschil kan maken.

Vanuit jouw rol als algemeen directeur ga jij samen met het, relatief nieuwe, MT en de teamleiders actief verder met de reeds ingezette organisatieontwikkeling. De focus ligt hierbij op het in balans brengen van draagkracht en draaglast van de organisatie. De voortdurende spanning op het realiseren van ambities en maatschappelijke opgaven in relatie tot de draagkracht van de organisatie vraagt van jou zowel scherpte als souplesse richting zowel college als ambtelijke organisatie. Het verder ontwikkelen van integraal samenwerken, leiderschapsontwikkeling en behoud en ontwikkeling van medewerkers hebben ook focus. Voor een aantal politiek/bestuurlijk complexe projecten vervul je de rol van ambtelijk opdrachtgever.

Vanuit jouw rol als gemeentesecretaris ben je de eerste adviseur voor het college, je draagt bij aan een goed functionerend college en samenspel met de ambtelijke organisatie. Met je rol in de driehoek met burgemeester en griffier draag je bij aan de stabiliteit van het lokaal bestuur en ondersteunen jullie de gemeenteraad en het college bij het agenderen en realiseren van ambities en maatschappelijke vraagstukken. De gemeentesecretaris vertegenwoordigt de gemeente in tal van regionale overleggen en verbanden. Daarbij ga je uit van de kracht van de gemeente.

Zowel voor het college als voor de organisatie ben je zichtbaar, betrokken en toegankelijk. Je staat voor de organisatie én het college. Je signaleert knelpunten, bespreekt ze en handelt ernaar. Je durft kritische feedback te geven en te ontvangen en biedt tegenspel wanneer nodig.

Je biedt op motiverende wijze ruimte aan ontwikkeling van mensen, bent gedreven het beste uit onze organisatie te halen en bent transparant over rollen, verwachtingen en verantwoordelijkheden. Je bent een uitstekende teamspeler en een voorbeeld als het gaat om constructieve samenwerking met bestuur, collega’s en externe partners. Je bent ook een realist, iemand die bestuurlijke prioriteiten weet samen te brengen met een kritische houding voor wat haalbaar is voor de organisatie en die strategie kan omzetten in haalbare plannen. Je schat gevoeligheden goed in en handelt op basis daarvan snel en adequaat.

Naast jouw rol in de opgaves en organisatieontwikkeling en naar het college, vervul je de wettelijke taken van de gemeentesecretaris/ algemeen directeur van de organisatie en bestuurder.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Gemeentesecretaris/ algemeen directeur
    • Aantoonbare werkervaring als interim gemeentesecretaris / algemeen directeur;
    • Beschikbaar per 1 november 2023 voor minimaal 32 uur per week;
    • Bereid om volledig op locatie te werken.
    • Aantoonbare werkervaring op strategisch niveau met bezuinigingsopgaven;
    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en verandering binnen een gemeentelijke organisatie.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT
    Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
    Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
    Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

    Onze partners