Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
ICT - Beheer > Functioneel beheerder
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Als functioneel beheerder werk je vanuit Zwolle. Je verricht daarnaast indien noodzakelijk werkzaamheden vanuit de andere locaties of Utrecht. Verder werk je ook veel samen met de afdeling ICT en in voorkomende situaties verricht je diensten buiten kantoortijden.
Doelstelling
Het op operationeel niveau verbinden van de uitvoering van de bedrijfsvoeringsprocessen en de benodigde ondersteuning, met informatievoorziening.
Verantwoordelijkheden
Als functioneel beheerder richt jij je voornamelijk op het beheer en de verbetering van applicaties. Het aantal gebruikers van een applicatie kan variëren van enkele tientallen tot meer dan 50.000 gebruikers. Aan de toepassingen worden hoge kwaliteitseisen gesteld: ze moeten vaak 24/7 beschikbaar zijn. Door de vele koppelingen met andere systemen sta je telkens voor nieuwe complexe vraagstukken.
Je haalt informatie op bij je klanten, waarna je samen met de gebruikers, ontwikkelaars en testmanagers aan de slag gaat in Scrum- en projectteams. Je bent een informatiedeskundige die de brug slaat tussen ICT'ers en eindgebruikers. Je organiseert gebruikersoverleggen, neemt deel aan expertgroepen en begeleidt eventueel stagiairs en/of nieuwe collega’s.
Verder draag je zorg voor het:
- Beantwoorden van gebruikersvragen en -verzoeken;
- Documenteren van de applicaties (voor gebruikers-, beheerders- en opleidingsdocumentatie);
- Geven van voorlichting en instructies over nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen applicaties;
- Bieden van advies en ondersteuning bij het specificeren en testen van gewenste verbeteringen.
Eisen waaraan je moet voldoen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, in de richting van ICT of Bedrijfskunde.
- In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar werkervaring binnen functioneel beheer of informatiemanagement.
- Recente (= uiterlijk in de afgelopen 2 jaar) werkervaring met MS O365, kennis van het beheer van Teams en Sharepoint.
- Recente werkervaring met het opstellen van functionele specificaties, processen en procedures.
- Recente werkervaring met het ophalen en evalueren van informatiebehoefte, binnen grote (1000+) en complexe organisaties.
- Werkervaring binnen een Agile/Scrum team waarbij je een bijdrage hebt geleverd om oplossingen te realiseren en doelen te bereiken.
- Een opleiding/certificaat op het gebied van functioneel beheer.
Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.
MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.