Interim Directeur Ruimte & Openbare Ruimte – regio Utrecht #KRTZ7986157

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 augustus 2023
Reageren tot 3 augustus 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 14 februari 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Directeur Ruimte & Openbare Ruimte (36 uur) 

Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering mogelijk: Ja

Uiterste reactiedatum: 4 augustus 2023 om 16:00 uur

Er speelt momenteel veel in de ambtelijke organisatie. Je opdracht is om in de lopende zaken die aandacht vereisen een actieve rol te spelen. Een belangrijk onderdeel van de tijdelijke invulling is dat we de verhouding tussen ambities, geld en benodigde ambtelijke capaciteit in balans willen brengen. Je ondersteunt de teammanagers bij het adviseren ten aanzien van de prioritering van de ambities aan het bestuur.

De huidige directie ontwikkelt zich naar een team dat werkt vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het geheel. Dit gaat helpen om de blik naar buiten te houden, op de opgaven die er liggen en om de samenwerking tussen bestuur en ambtelijke organisatie soepeler te laten verlopen. Daarnaast versterkt dit om de verbinding te maken met de buitenwereld en om de wendbaarheid van de organisatie te vergroten. Met als resultaat een dynamische, innovatieve, maar ook solide organisatie die mooie uitdagingen te bieden heeft en ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Van jou wordt verwacht dat je zichtbaar en benaderbaar bent binnen de organisatie, met een constante aandacht voor de menselijke factor. Je stuurt, coacht en motiveert medewerkers om hen te helpen groeien en zich te ontwikkelen.  

Verantwoordelijkheden: 
– Directe verantwoordelijkheid voor mensen en middelen op domeinniveau;  
– Strategisch gesprekspartner voor bestuur en wethouders en opdrachtgeverschap ten aanzien van grote opgaven;  
– Zorgen voor overzicht en stabiliteit op financieel vlak en inzicht in monitoring- en sturingsinformatie;
– Faciliteren en coachen van de teammanagers van het Ruimtelijk Domein en domein Openbare Ruimte;
– Zorgdragen voor een integrale samenwerking tussen het Ruimtelijk Domein, domein Openbare Ruimte en de andere domeinen vanuit de concern brede visie;
– Stuwende rol in het leggen en behouden van stevige verbindingen zowel intern als in de regionale, provinciale en landelijke netwerken met aandacht voor het positioneren van de organisatie als proactieve en constructieve speler.

Als directeur heb je een brede visie en affiniteit met alle domeinen. De focus zal liggen op Domein Ruimte en Openbare Ruimte. Belangrijke taken binnen dit domein zijn onder andere de huisvesting van statushouders, de implementatie van de Omgevingswet en het verbeteren van de integrale dienstverlening, energietransitie en het borgen van een goed niveau van Beheer en Onderhoud.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;
    • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als leidinggevende in een politiek bestuurlijke omgeving;
      3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
    • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als leidinggevende binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
    • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
    • Aantoonbare werkervaring in veranderprocessen en implementatie binnen een organisatie;
    • Aantoonbare werkervaring met het coachen en adviseren binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Nijmegen    Uiterste reactiedatum: 5 aug 2024    Expertise: Project secretaris, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Managementassistent
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 16 jul 2024    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Administratief medewerker, Overig (Administratief)
    Locatie: Amersfoort    Uiterste reactiedatum: 15 jul 2024    Expertise: Werkplekbeheerder, Servicedesk medewerker
    Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 14 jul 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)

    Onze partners