Interim Directeur Financiën en Administratie #KRTZ4722205

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 25 april 2022
Reageren tot 5 mei 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Breda
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 september 2022
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 110 per uur
Branche Onderwijs | Educatie

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een Directeur Financiën en Administratie

De organisatie zoekt ter overbrugging van de werving van de directeur van Financiën en Administratie een interim manager voor de periode van 16 mei 2022 tot 1 september 2022. De opdracht richt zich op het sturing geven aan de reguliere werkzaamheden; het gaat dan enerzijds om de financiële Planning & Control producten; anderzijds om de financiële advisering rondom in- en externe ontwikkelingen.

In deze interim functie ben je eindverantwoordelijk, voor de Planning & Control en voor het financiële beleid. Je zorgt voor een goede overbrugging van de periode tot de nieuwe directeur start. Je werkt samen met de adjunct-directeur en je stuurt de coördinatoren van het team Financieel Advies, het team Beleid, Planning & Control en het team Crediteurenadministratie aan. Binnen de Planning & Control cyclus ben je adviseur van het CvB en de linking-pin naar de collega-directies. Belangrijke financiële thema's bespreek je in de themacirkel Strategie, Evaluatie en Financiën met een afvaardiging van directies en het CvB. Je hebt in jouw rol tevens te maken met diverse formele organen zoals de Algemene Medezeggenschap (werkgroep financiën), de Raad van Toezicht (Auditcommissie) en de instellingsaccountant EY. Daarnaast ben je verbindend naar medewerkers en dienstraad.

Als interim manager ben je onder andere verantwoordelijk voor:

• Afronding van het financiële deel van de planningsbrief 2023;

• Afronding jaarrekening 2021;

• Financieel perspectief bij Ambitie 2025, waaronder nieuwe interne budgetmodellen;

• Verder uitwerken en operationaliseren van het Tax Control Framework (TCF);

• Het mede voorbereiden, opstellen en bespreken van de planning & control documenten, zoals de marap1, marap2 en het businessplan 2023. De contouren van het businessplan worden besproken in het schouwgesprek met het CvB;

• Het zorgdragen dat belangrijke dossiers/ontwikkelingen rond huisvesting en externe financiering goede inbedding krijgen in de planning & control cyclus.

Functie eisen:

• Afgeronde bedrijfseconomische studie op academisch niveau, bij voorkeur aangevuld met RA/RC;

• Actuele en diepgaande werkervaring in een financiële functie binnen een grote professionele (onderwijs/overheid)organisatie, waarvan minimaal vijf jaar leidinggevende (directie)ervaring;

• Ervaring met bekostigingssystematieken in het algemeen en onderwijsfinanciering in het bijzonder alsmede en het opstellen c.q. beoordelen businesscases;

• Gedegen kennis van planning & control, fiscaliteit en governancevraagstukken;

• Maturiteit en expertise om stevige gesprekspartner voor het College van Bestuur, de Audit Commissie van de Raad van Toezicht en de directeuren te zijn;

• Sociaal vaardig, gevoel voor samenwerking in een grote organisatie;

• Ervaring met het realiseren, ondersteunen, sturing geven aan complexe veranderingsprocessen;

• Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;

• Combineert een brede, conceptuele blik met een pragmatische 'hands on' mentaliteit;

• Een zakelijk-dienstverlenende instelling met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en organisatiesensitief;

• Goed in staat tot samenwerken, netwerken en verbinden;

• Resultaatgericht, besluitvaardig, om kunnen gaan met weerstand;

• Ondernemend, innovatief, proactief;

• Affiniteit met onderwijs en de publieke sector;

• Groot empathisch vermogen.

Aanvullende informatie:

•          Ten aanzien van de inzet in de zomervakantie wordt flexibiliteit verwacht;

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 13 okt 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 13 okt 2022    Expertise: Directeur, Teamleider, Management (Financieel), Overig (Management & Consulting), Overig (Financieel)
Locatie: Hilversum    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2022    Expertise: DIV medewerker, Overig (Administratief)

Onze partners