Interim Directeur Corporate Communicatie #KRTZ7743817

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 november 2021
Reageren tot 18 november 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Zeist
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 januari 2022
Aantal uur 24 uur, 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract
Opleidingsniveau WO
Branche Bank- | verzekeringswezen, Overheid, Accountancy
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Interim Directeur Corporate Communicatie

  • Locatie: Zeist
  • Start: dec 2021
  • Eind: maart 2022
  • Verlenging: ja
  • Inzet: 24-32 uur per week

Korte omschrijving 
Stevige en creatieve directeur Corporate Communicatie met ruime ervaring op het gebied van zowel interne als externe communicatie en stakeholder management. Professional op het gebied van reputatie management. Coachend leider voor het team van communicatie-professsionals die beweging creëert en kan innoveren.

De afdeling  
De afdeling Corporate Communicatie maakt deel uit van Corporate Staf. De Corporate Communicatie afdeling bestaat uit de onderdelen Public Affairs, Externe Communicatie en Interne Communicatie.

De veranderende (externe) omgeving heeft grote implicaties voor de interne organisatie en de externe positionering. Public Affairs volgt nauwgezet de Nederlandse en Europese ontwikkelingen en zorgt voor de lobby op diverse dossiers. Externe Communicatie is verantwoordelijkheid voor de externe (merk)positionering, woordvoering en corporate identity. Interne Communicatie ondersteunt in de strategie-communicatie en de business units en strategische projecten met heldere communicatie naar onze medewerkers. 

De rol
In verband met tijdelijke afwezigheid van de directeur Corporate Communicatie zoeken we een interim directeur Corporate Communicatie. In deze opdracht ben je in staat om bruggen te bouwen in een complexe omgeving. Je bent een gesprekspartner op alle niveaus in de organisatie.

Je specifieke aandachtsgebieden in deze opdracht zijn: 

  1. De positionering van de organisatie waar Corporate Communicatie een rol speelt als het gaat om communicatie (zowel intern als extern) en reputatiebeheer. Het sturen op reputatie en merk, bijdragend aan het corporate strategie project (2021-2022).
  2. Op basis van inhoudelijke focus (jaarplan, corporate strategie) positioneren van de verschillende thema’s op het juiste niveau in de organisatie.
  3. Zorgen voor een juiste ophanging en positionering in de organisatie van de strategische communicatietrajecten zodat de CC-collega’s op het relevante niveau kunnen adviseren. 
  4. Overzicht creëren van en sturing op de (interne en externe) communicatiecapaciteit.
  5. Het coachen van de (individuele) teamleden op persoonlijke en professionele ontwikkeling
  6. Vertegenwoordiging van Corporate Communicatie binnen de organisatie, Management en de processen zoals budget en jaarplan cyclus.

Functie-eisen en competenties 
Je bent je bewust van het belang van heldere positionering van een organisatie met een maatschappelijke opdracht. Jij snapt het belang van reputatiemanagement en de positie van communicatie en weet dat duidelijk te positioneren naar alle interne stakeholders. Je bent organisatiesensitief, hebt gevoel voor intermenselijke verhoudingen en neemt dat mee in je aanpak en benadering. Je kunt knopen doorhakken en weet besluitvorming effectief te beïnvloeden. Tegelijkertijd ben je een coach voor alle individuele CC medewerkers en het team als geheel. 
Je bent doelgericht en hebt executiekracht. Je weet complexe vraagstukken te vertalen naar heldere en uitlegbare aanpak en uitwerking voor alle betrokkenen en houdt het overzicht en de lange termijn implicaties in het vizier.
 

Verder herken jij je in het volgende profiel:
 

  • HBO+/WO werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring binnen het communicatie werkgebied; 
  • 8-12 jaar ervaring als (senior) communicatie adviseur en/of communicatie directeur, bij voorkeur in financiële/pensioengerelateerde of maatschappelijke organisaties;
  • Coachend leider – je bent in staat om een team van professionals in te zetten op hun kracht, verder te ontwikkelen en te positioneren en ondersteunen richting de organisatie;
  • Een stevige positief kritische gesprekspartner voor senior management; 
  • Goede adviesvaardigheden en in staat om duidelijke afbakening te geven en grenzen te stellen;
  • Goed ontwikkeld analytisch en conceptueel vermogen;
  • Gericht op samenwerking.

Overig  
 

  • De standplaats van deze functie is Zeist, maar in het kader van hybride werken is de verwachting dat je ongeveer twee dagen op kantoor zal werken en de overige dagen vanuit huis werkt.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Tilburg    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Agile coach, Scrum master ICT

Onze partners