Interim Directeur Bedrijfsvoering (ICT) #KRTZ7005945 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Directeur Bedrijfsvoering (ICT) #KRTZ7005945

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 14 september 2021
Reageren tot 15 september 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Alphen aan den Rijn
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 april 2022
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als Directeur Bedrifjsvoering begeleid je de informatiestromen en technische infrastructuur ontwikkelingen van de twee gemeenten. Dit doe je vanuit je rol als eindverantwoordelijke voor het samenwerkingsverband “Bedrijfsvoeringsorganisatie BVO”. Als Directeur BVO vervul je de brugfunctie tussen het bestuur van de BVO, directie van de gemeenten en de medewerkers van de BVO. Je ondersteunt de gemeenten waar de primaire processen en de ontwikkelingen in informatietechnologie elkaar raken. De BVO als uitvoeringsorganisatie heeft als focus om haar uitvoeringstaken op het gebied van Informatisering en Automatisering optimaal en zo efficiënt mogelijk vorm te geven Tot je takenpakket behoort het acteren binnen de BVO samen met je (in)directe collega’s. Dit kan gaan over de mate van het ‘in control’ zijn op de beleids- en bedrijfsvoering processen en de naleving van de relevante regelgeving. Daarbij draag je zorg voor realisatie van bestuurlijke en ambtelijke doelen door uitvoering van vastgestelde plannen. Als ambitieuze, eigentijdse directeur richt je je op het door ontwikkelen van de BVO en maak je het mogelijk om gemeente-brede ontwikkelingen efficiënt te beheersen en te sturen d.m.v. continu verbeteren. Je leidt en bent eindverantwoordelijk voor de juridische entiteit “BVO” waar 2 twee teams dagelijks uitvoering geven aan de I&A.

taken

  • Team Functioneel Beheer
  • Team Beheer, Regie & Informatievoorziening.

Je brengt teamleiders in positie, stuurt aan en faciliteert hen. Je bent eindverantwoordelijk voor de gezamenlijke resultaten. Als betrokken leider coach en begeleid je de leidinggevenden in hun professionele ontwikkeling. Je werkt planmatig en resultaatgericht zonder daarbij de mens uit het oog te verliezen. Als innovatieve leider heb je lef om vraagstukken op onconventionele wijze aan te pakken. Jouw vermogen om complementair te denken en handelen helpt je hierbij. In de afgelopen jaren zijn diverse diensten uitbesteed en geprofessionaliseerd en weet je de organisatie tot verdere transformatie te brengen. Je zorgt voor de realisatie van de ICT-doelstelling.
Bewaart het overzicht en monitort de ontwikkeling volgens de PDCA-cyclus. Je levert op strategisch en tactisch niveau een pro-actieve bijdrage aan versterking van ICT binnen de gemeenten door ICT-vraagstukken te vertalen naar concrete voorstellen. Je hebt als Directeur BVO een schakelfunctie tussen de gemeenten, het bestuur en de teams met als doel wensen en behoeften te koppelen aan de technische mogelijkheden en het beleid. Je levert samen met de CIO en de CIO-Office een bijdrage aan het brede informatiebeleid en je bent verantwoordelijk voor de uitvoering ervan. Je ondersteunt en adviseert de manager Bedrijfsvoering binnen beide gemeenten en geeft integraal (strategisch) advies. Je bent in staat bedrijfsprocessen en resultaten te onderzoeken en inzichtelijk te maken om vervolgens een bepalende control-, advies- en ondersteunende rol te vervullen richting het bestuur. Je kunt realistische inschattingen maken als het gaat om benodigde tijd, capaciteit en middelen en weet de voortgang te bewaken.

Eisen waaraan je moet voldoen:

1. Aantoonbare werkervaring als directeur van een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van ICT binnen een gemeentelijke instelling;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende op het gebied van ICT bij een gemeentelijke instelling of gemeenschappelijke regeling;
4. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Informatisering en Automatisering;
5. Aantoonbare werkervaring met een shared service organisatie;
6.Aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de gemeentelijke informatievoorziening op het gebeid van regie over uitbestede diensten;
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als directeur van een Gemeenschappelijke regeling Bedrijfsvoerings-organisatie (bvo) op het gebied van ICT dienstverlening aan meerdere gemeenten.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 20 sep 2021    Expertise: Lean consultant, Processpecialist, Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur

Onze partners