Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Management & Consulting > Teamleider, Projectmanagement > Projectmanager
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Als Coördinator Projectmanagement bij de Huisvesting ben je verantwoordelijk voor de hiërarchischeen operationele aansturing van 15 a 20 medewerkers in een regionaal team van Projectmanagement(Regio Randstad), en draag je de resultaat verantwoordelijkheid voor het behalen van de vastgestelde resultaten van het team, binnen de afdeling en de (bouw)projecten.
Binnen het regio team Projectmanagement geef je sturing op het gebied van organisatieontwikkeling, draag je verantwoordelijkheid voor een optimale uitvoering van de interne Bedrijfsvoering, P&C cyclus en P-zorg. Namens het team Projectmanagement ben je MT-lid van de afdeling Projectmanagement en neem je als Senior Supplier deel aan de verschillende stuurgroepen per eenheid. Je stuurt en adviseert op het juiste gebruik, toepassing en voortgang van beleids(producten) binnen de gehele Huisvestingsorganisatie en in het bijzonder op de huisvestingsprojecten van de afdeling PM. Hierbij zorg je voor optimale omstandigheden waarin de gevraagde producten & diensten geleverd kunnen worden met behulp van toepassing van gestandaardiseerde methoden en technieken (Prince®2), een gedefinieerd procesuitvoeringsformat en projectorganisatiestructuur. Daarnaast houd je je bezig met het analyseren van niet eerder verkende problematieken en vraagstukken en vertaling naar vakinhoudelijke oplossingen, instrumentontwikkeling en werkzaamheden binnen Team Projectmanagement. Je bent verantwoordelijk voor kennisontwikkeling binnen het team en het participeren in netwerken en bevorderen van samenwerkingen.
Je bent dus zelf geen projectmanager meer, maar meerjarige ervaring in deze rol is een pré. Het een leidinggevende rol is zonder inhoudelijk projectverantwoordelijkheid maar je hebt veel kennis van bouwprojecten, zodat de juiste vragen gesteld kunnen worden en het juiste klankbord geboden kan worden.
T
De vakinhoudelijke taken betreffen onder meer:
- Vertalen en borgen van ontwikkelingen naar gewenste organisatiestructuur, formatie en kennis-competentie niveau van het team Projectmanagement.
- Opstellen van het jaarplan voor Team Project Management inclusief gewenste resultaten, prioriteiten en randvoorwaarden en afstemmen voor het jaarplan binnen de Sector Huisvesting en met de Dienst FM.
- Analyseren, monitoren en evalueren van de voortgang van het jaarplan en indien nodig bijsturen.
- Uitvoeren van ontwikkel-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team Project Management.
- Deelnemen in stuurgroepen huisvesting als senior supplier.
- Bevorderen van de deskundigheid van de medewerkers van Team Projectmanagement door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen en kennisontwikkeling binnen het team te stimuleren.
- Initiëren, onderhouden en regisseren van relevante interne en externe netwerken.
- Afleggen van verantwoording over de behaalde teamresultaten.
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau, in de richting van (Technische) Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende, met het aansturen van een team bestaande uit minimaal 15 personen;
- Aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+), politiek-bestuurlijke organisaties;
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider, met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe (= bestaande uit meerdere locaties) huisvestingsprojecten, vanaf €10 miljoen;
- Je bent, en houdt jezelf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed, organisatie-, bedrijfskundige- en verandervraagstukken;
- Aantoonbaar cursussen en/of trainingen gevolgd op het gebied van coachen en leidinggeven;
- Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform Prince2.