Interim Coördinator Planning & Control #KRTZ5289445

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 7 oktober 2022
Reageren tot 17 oktober 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hilversum
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 15 augustus 2023
Aantal uur 28 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Algemene omschrijving
Als coördinator Planning & Control (P&C) ben jij de spin in het web op het gebied van de financiën. Het is een zeer veelzijdige en dynamische functie waarbij je continu in contact staat met alle belanghebbenden binnen de organisatie an je eigen tot team, de accountant, onze collega’s van Interne Controle tot de afdelingsmanagers en college.

Je coördineert, begeleidt de verschillende producten uit de P&C-cyclus van begin tot eind en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt. Je werkt nauw samen met de diverse afdelingen en je collega’s binnen het team Financiën en Control en jij stelt de P&C-producten (zowel digitaal als op papier) samen. Onze planning-en-control-documenten komen dankzij bijdragen van veel collega's tot stand. Jij zorgt voor de verbinding. Jij weet als geen ander wat ieders bijdrage is, waar mogelijke knelpunten zitten en waar je moet ingrijpen. Jij zorgt dat iedereen op de hoogte is van wat zij wanneer moeten opleveren en je stuurt hier actief op. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingsrichtingen. Oplossingsgericht zijn helpt daarom enorm bij het goed functioneren in deze rol. Je maakt werkbare planningen en bewaakt de voortgang, kwaliteit en besluitvorming van de P&C-documenten. Je kent de samenhang tussen de verschillende documenten, ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt continu een kwaliteitsslag. Je coördineert de beantwoording van raadsvragen, moties en amendementen die betrekking hebben op de P&C-producten Je bent de schakel tussen het team Financiën en Control, onze interne Control afdeling en de accountant. Je begrijpt dus wat nodig is voor een goede interne controle, getrouwheid, rechtmatigheid en hoe dit moet worden vastgelegd en aangetoond.

Ook volg je de ontwikkelingen op het gebied van financiën op de voet. Waar de ontwikkelingen de planning en control raakt, vertaal je deze ontwikkelingen, naar financieel beleid en verbetervoorstellen voor de planning en control cyclus en bespreek je dit binnen de organisatie en je eigenteam.

Jij bent een professional met affiniteit met financiën die uitstekend kan communiceren op alle niveaus van de organisatie. Je hebt een open en toegankelijke persoonlijkheid en bent daardoor gemakkelijk benaderbaar. Jij voelt je verantwoordelijk voor je werk en bent een aanpakker die goed omgaat met werken onder tijdsdruk. Dat betekent dat je je mouwen opstroopt als dat nodig is, maar ook dat je een leidende rol pakt als dat nodig is. Je bent analytisch, pragmatisch en kunt goed meebewegen in een bestuurlijk sensitieve omgeving. Je bent een stevige adviseur die vertrouwen wekt en resultaatgericht is. Je neemt initiatief en bent sterk zelf-organiserend. Jij weet waar je informatie vandaan haalt, kan hoofd- en bijzaken goed scheiden.

Gedurende controle afstemmen werkzaamheden tussen team Financiën en Control en het team Concern Control Concern Audit.  Je neemt verantwoordelijkheid, bent een verbinder en kent de Planning & Control Cyclus van gemeente.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Minimaal 28 uur per week beschikbaar;
    • Aantoonbare werkervaring in coördineren van de Planning en Control cyclus (voorjaarsnota (kadernota), begroting, jaarrekening bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv.);
    • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
    • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
    • Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren  van controledossiers voor de accountant (benoem dit duidelijk in het cv.);
    • Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is);
    • Aantoonbare kennis van en werkervaring met Lias.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2024    Expertise: Consultant, Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Programmamanager ICT, Kwartiermaker
    Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 20 okt 2024    Expertise: Cyber security consultant, Security officer, Overig (ICT - Security)
    Locatie: Zwolle    Uiterste reactiedatum: 8 okt 2024    Expertise: Overig (Administratief)
    Locatie: Nijmegen    Uiterste reactiedatum: 11 okt 2024    Expertise: Teamleider, Management (Sociaal Domein), Overig (Sociaal Domein), Overig (Management & Consulting)

    Onze partners