Interim Coördinator Jaarrekening – Eindhoven #KRTZ8649601

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 juni 2023
Reageren tot 3 juli 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 28 april 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
ZZP tarief € 82 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Gemeente, Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Coördinator Jaarrekening en tussentijdse rapportages (36 uur) 

Locatie: Eindhoven / mag hybride
Startdatum: zsm
Einddatum: 31 december 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja, max tarief all-in (excl. BTW) €82,-
Projectdetachering mogelijk: Ja, bruto maandsalaris obv 40 u p/w

Uiterste reactiedatum: 3 juli 2023 om 10:00 uur

Wij zijn op zoek naar een Coördinator jaarrekening en tussentijdse rapportages!

Heb jij ervaring met het jaarrekeningproces binnen een gemeentelijke organisatie zowel op organisatie als op bestuurlijk (politiek) niveau, en wil je meewerken aan de doorontwikkeling van de jaarrekening en de tussentijdse rapportages? Lees dan hieronder meer over deze interessante vacature.

Als coördinator jaarrekening werk samen met de collega’s binnen de sector Control en daarbuiten. Je stemt daarnaast pro-actief met de accountant de relevante zaken af. Samenwerking, eigenaarschap, vertrouwen en positiviteit is hierbij heel belangrijk voor ons.

Wat ga je doen?

Als coördinator jaarrekening/tussentijdse rapportages zorg je er samen met je collega’s voor dat de jaarrekening en tussentijdse rapportages (verantwoording en bijsturing) correct en tijdig opgeleverd worden. Dat doe je op basis van een goede samenwerking met jouw collega’s binnen de afdeling Concernfinanciën en je collega’s van de andere afdelingen binnen de sector Control en daarbuiten. Periodiek stem je af met de accountant waarbij je zorgt dat relevante informatie wordt gedeeld en tijdig lastige vraagstukken worden afgestemd. Je pakt hier pro-actief de coördinatie op. De afdeling Concernfinanciën richt zich met name op de ondersteuning en advisering van de gehele organisatie maar ook van de Directieraad, portefeuillehouder financiën, het college en de raad.

Jouw rol richt zich op de coördinatie van het volledige proces jaarrekening en tussentijdse rapportages;

  • Je zorgt ervoor dat collega’s weten waarvoor ze aan te lat staan en je bent het eerste aanspreekpunt voor wethouder financiën;
  • Je coördineert de totstandkoming van de jaarrekeningen de tussentijdse rapportages binnen de gemeentebrede planning & control cyclus;
  • Bent strategisch adviseur voor directieraad, college en raad;
  • Zorgt samen met je collega’s voor consistentie en integraliteit binnen de cyclische instrumenten;
  • Je bent vanuit de aandachtsgebieden jaarrekening en tussentijdse rapportages medeverantwoordelijk voor het financieel beleid en de financiële advisering gemeentebreed;
  • Je geeft mede invulling aan de informatiebehoefte van het bestuur, de ambtelijke organisatie en overige stakeholders;
  • Je vervult een verbindende functie binnen de sector Control om de betrokkenheid en informatiebehoeften van alle stakeholders te waarborgen;
  • Je hebt affiniteit met de controlewerkzaamheden van de accountant en kan de vertaalslag maken naar de ambtelijke organisatie.

 

FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €82,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW);
  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding (financieel/economisch) aangevuld met relevante trainingen of opleidingen gericht op de gemeentelijke financiën;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van gemeentebrede advisering over de planning & control cyclus, met name over het jaarrekeningproces;
  • Je beschikt over gedegen en actuele kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording), ervaring binnen gemeente / overheid;
  • Je bent ondernemend en resultaatgericht;
  • Je bent analytisch sterk, je kunt overstijgend denken en je bent in staat hoofd- van bijzaken te onderscheiden;
  • Je hebt gevoel voor organisatorische, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent klantgericht, communicatief vaardig en weet mensen te overtuigen.

Voor de meeste functies, zo ook voor deze functie, geldt dat hybride werken mogelijk is. Maar soms vereist het werk je aanwezigheid op kantoor. Medewerkers zullen daarom minder vanuit kantoor en meer online werken. Dit betekent minder reistijd en reizen. Breng je de juiste expertise mee, maar woon je wat verder weg? Dan nodigen we jou van harte uit om ook te reageren op deze mooie inhoudelijke uitdaging!

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 40 u p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

Onze partners