Interim Concern Controller #KRTZ8648114

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 19 oktober 2022
Reageren tot 24 oktober 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Leiden
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 25 april 2024
Aantal uur 24 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Gemeente, Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als interim concerncontroller bewaak je op allerlei verschillende processen of het gemeentelijk beleid en de wettelijke normen en kaders gevolgd worden en of er op een rechtmatige manier met publieke gelden en middelen wordt omgegaan. Zijn er risico’s? Jij ziet ze, beschrijft ze en adviseert erover. De concerncontroller wordt de spin in het web die met meerdere medewerkers met verschillende functionele taken en bedrijfsvoeringstaken wordt gevoed om continue een oordeel te kunnen vormen over de stand van zaken in de organisatie. Als interim concerncontroller houd je je onder andere bezig met:

  • De rechtmatigheidsverantwoording (ondersteuning door Accountant);
  • Risico management;
  • Horizontaal toezicht;
  • Voorbereiding Verbijzonderde Interne Controle (VIC);
  • Algemene control taken in het kader van directie- en bestuursondersteuning.

Het is noodzakelijk dat de Concerncontroller ‘midden in de organisatie’ staat, en dat hij/zij daarbij zelfstandig en onafhankelijk kan werken. De dagelijkse leiding ontvangt de concerncontroller van de gemeentesecretaris. De concerncontroller geeft gevraagd en ongevraagd advies.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als concerncontroller;
    • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
    • Aantoonbare werkervaring met ENSIA (Eenduidige Normatiek Single Information Audit), (duidelijk aangegeven in het cv);
    • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 6 jaar;
    • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het BVV (Besluit Begroting en Verantwoording, (duidelijk aangegeven in het cv);
    • Aantoonbare werkervaring met de laatste wet- en regelgeving op het gebied van BBV/rechtmatigheid/ horizontaal toezicht (benoem dit duidelijk in het cv)

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
    Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

    Onze partners