Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Communicatie & PR > Communicatieadviseur
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Werkzaamheden voor gevraagde inhuur:
Team Communicatie adviseert en ondersteunt het college en organisatie bij hun communicatie, intern en extern, online en offline. Dat doen we met oog voor onze omgeving en wat er in ons gebied leeft. We zetten in op actieve en tijdige communicatie om helder en transparant onze doelgroepen te informeren en te betrekken bij beleid en de uitvoering ervan: inwoners, stakeholders en eigen medewerkers.
We werken in een Newsroom, waar we naar binnen halen van wat er buiten leeft en het gesprek over gaat, zodat we daar snel pro-actief op inspelen met advies aan bestuur en organisatie of door direct online mee te praten.
Vanuit team Communicatie ben jij het aanspreekpunt rondom arbeidsmarktcommunicatie en hebt daarmee een korte lijn met de afdeling P&O. Je bent verantwoordelijk voor het verhogen van de kwaliteit van onze corporate arbeidsmarktcommunicatie. Je levert input en geeft advies over de inhoud van arbeidsmarktcommunicatiebeleid en de uitwerking van beleid in middelen. Je adviseert over mediamiddelen en andere vormen van communicatie ter ondersteuning van het werving- en selectieproces en over de content voor de 'werken bij-website' en linkedin. Met jouw ervaring met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment-marketing pak je de regie bij het positioneren van waterschap Hollandse Delta als aantrekkelijke werkgever. Dit doe je samen met de afdeling HRM/P&O. Ook ben je de contactpersoon voor het bureau dat we gaan inhuren om ons te helpen met een eigentijdse arbeidsmarktstrategie. Daarnaast ben je de schakel tussen corporate communicatie en arbeidsmarktcommunicatie.
Eisen:
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding (marketing-) communicatie.
- Je hebt minimaal vijf jaar relevante ervaring.
- Je hebt ervaring met arbeidsmarktcommunicatie bij een G20 gemeente en/of (rijks)overheid.
- Communicatieadviseur bij (non) profit organisaties.
- Employer branding.
- (Innovatieve) wervings- en sourcingsmiddelen.
- Opzetten van een corporate vacaturewebsite (niet langer dan 3 jaar geleden) en het vindbaar maken van deze website onder de doelgroepen.
- Aansturen van externe bureau.