Interim Change Office / Project Coördinator /PMO #KRTZ7897019

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 december 2022
Reageren tot 8 januari 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Rotterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 19 april 2024
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract
Opleidingsniveau MBO, HBO
Branche ICT, Bouw | Vastgoed

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Naast het beter en slimmer benutten van onze netcapaciteit moeten we ook onze netcapaciteit uitbreiden. Marktontwikkelingen, vaak energietransitie of energieprijs gerelateerd, vragen dat we dit veel sneller doen. Met de nieuwe strategie richten we ons daarom op het sneller bouwen én op het eerder beginnen met bouwen.

De voorbereiding van projecten duurt vaak langer dan de bouw zelf vanwege o.a. ruimtelijke ordeningsprocessen en het verwerven van grondposities. Het strategisch initiatief Eerder beginnen richt zich op het verkorten van deze doorlooptijd, om sneller van idee naar plan naar realisatie te komen als het gaat over uitbreidingen van ons transport- en distributienet.

Dit kunnen we niet alleen. Samen met lokale overheden en provincies moeten we verder vooruit in de tijd dan nu onze infrabehoefte borgen in plannen. Fysieke ruimte voor nieuwe transport- en distributiestations in de bebouwde omgeving is essentieel. Alleen door onze lange termijn plannen vroegtijdig te verankeren in plannen van onze stakeholders borgen we dat we alle klanten tijdig kunnen blijven voorzien van transportcapaciteit en weten we congestie te voorkomen. Dit betekent een intensivering van de dialoog met onze omgeving op alle niveaus.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Je wordt lid van het dedicated Change team Transitie. Dit team van ca. 40 change professionals zorgt voor de veranderinitiatieven die wij moeten voorbereiden op de energietransitie.

Binnen dit team is het programmateam Eerder Beginnen actief. Je werkt in dit team nauw samen met de programmamanager, de epic owners van de verschillende deelinitiatieven en business vertegenwoordigers van de betrokken afdelingen.

 

Van de Change Office collega wordt verwacht dat de medewerker de programmamanager en de business owners gaat assisteren met PMO-werkzaamheden binnen de kaders van het programma. Daarbij is te denken is aan:

Assistentie bij Programma planning, tracking en rapportage
Programma-meetings (stuurgroepen, team-meetings etc: plannen, stukken voorbereiden + nabereiden (decisions, actions, issues, risks)
Programma-administratie (mede inrichten en up to date houden van de projectadministraties mbv oa Sharepoint, ADO, het gebruik monitoren en faciliteren
Programma-communicatie assistentie (publicatie van up to date informatie regelen en monitoren, intranet, evt standaard-presentaties / filmpjes e.d. centraal bijhouden en ter beschikking stellen, nieuwsberichten voorbereiden, laten reviewen en publiceren)
Programma-resourcing (vakantieplannning e.d.)
QA monitoring (inplannen en monitoren van review & approval van epic / programma-producten)
Inkoop van diensten van derden, instroom en uitstroom medewerkers e.d.

Anderzijds wordt verwacht dat bovenstaande takenpakket gaandeweg uitgebreid kan worden met nader te bepalen werkzaamheden binnen of rond de epics van het programma, voor het oplossen van issues, als invaller bij verlof/verzuim of andere onvoorziene omstandigheden. Oneerbiedig gezegd: vliegende keep. In de loop van het programma kan dit leiden tot epic ownerschap van bepaalde onderdelen.

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
De change office collega moet leergierig en zelfredzaam zijn, goed hoofd- van bijzaken kunnen onderscheiden en een can-do-mentaliteit laten zien. Soepel in de omgang, ‘haarlemmerolie’. Goed gevoel voor kwaliteit, oog voor detail waar en wanneer nodig. Aanvoelen wanneer nauwkeurigheid belangrijker is dan snelheid, of andersom. (oranje-blauw-groen).

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Salarisindicatie/Uurtarief

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Tilburg    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Agile coach, Scrum master ICT

Onze partners