Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Financieel > Business controller, Financieel > Overig (Financieel)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Wij zoeken een ervaren Business Controller voor het cluster dienstverlening.
Wil je actief bijdragen aan het uitvoeren van het financiële beleid van onze organisatie en wil je werken bij een organisatie met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan ben jij misschien wel de ervaren business controller waar wij naar opzoek zijn!
Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening zijn wij opzoek naar een ervaren business controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:
- Afdeling Publiekszaken (met onder andere de taakgebieden klantcontactcentrum, publieke balies, toezicht en handhaving openbare ruimte, bouwleges)
- Afdeling Interne Advisering (met onder andere de taakgebieden, bestuur, inkoop, HRM, financiën en control)
- Afdeling interne dienstverlening (met onder andere de taakgebieden ICT, informatiemanagement, facilitaire zaken en belastingen).
Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze om grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Daarnaast heb je een hands-on en proactieve mentaliteit en ben je in staat om een analytische en pragmatische houding af te wisselen.
Specifieke taken en verantwoordelijkheden:
- (pro) actieve advisering op het gebied van financiën en de overige PIOFACH taken;
- Het periodiek opstellen en bijhouden van risico dossiers (tactisch en strategisch);
- Het opstellen van (financiële) maandrapportages;
- Een belangrijke bijdrage leveren in het jaarrekeningtraject en het opstellen van controle dossiers voor de (externe) accountant
Â
FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:
- Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op minimaal hbo niveau;
- Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week;
- Aantoonbare werkervaring als business controller bij een gemeente van minimaal 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Aantoonbare kennis en werkervaring met en van bedrijfseconomische methodologie, planning & control en projectmanagement (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een gemeente van meer dan 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en het opstellen van planning en control producten (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Aantoonbare kennis van BBV (benoem dit duidelijk in het cv.);
- Aantoonbare kennis van Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv.).
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie..