Interim Business Controller #KRTZ0605781

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 13 juli 2021
Reageren tot 25 juli 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hilversum
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 november 2021
Aantal uur 24 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Binnen de beleidsafdeling (Beleid en Ontwikkeling) zoeken wij een ervaren Businesscontroller. Achtergrond is dat de huidige Businesscontroller (tijdelijk) vrijgemaakt is voor een belangrijk intern project. De belangrijkste beleidsterreinen van dit team zijn: Cultuur, Sport Duurzaamheid (energietransitie), Wonen en Economie. Om een goede businesspartner te zijn voor de beleidsmedewerkers van dit team en hun teammanager snap je het politieke spel. Je bent namelijk voor hun de sparringpartner in het bestuurlijke besluitvormingstraject en hebt dus ervaring in de advisering op bestuurlijke voorstellen. Je zorgt ervoor dat het management van het team en het bestuur goede beslissingen kunnen nemen op basis van analyses, business cases en toekomstscenario’s. Die analyses ‘verkoop’ je door verbinding te maken met de beslissers en ze in het gehele traject mee te nemen in je advies. Je pakt je verantwoordelijkheid om financiële processen en producten te verbeteren. Daarin komt jouw kennis van business control en blik vanuit klantperspectief sterk naar voren.

Wat ga je doen:
– Je adviseert over de brede bedrijfsvoering. Je zorgt dus voor financiële beheersing, overzicht en inzicht. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor de teammanager Leef- en Vestigingsklimaat en helpt deze om grip te hebben en te houden op de kosten en de capaciteit. Daarnaast ondersteun je deze teammanager bij het opstellen van de Planning en Control producten zoals de begroting en managementrapportages. Tevens signaleer je kansen en risico’s en adviseer je hier ongevraagd en gevraagd over. Je voert binnen het team risicogesprekken en verwerkt de uitkomst hiervan. Daarnaast ben je voor de senior beleidsmedewerkers van dit team hun aanspreekpunt voor hun budgetten en helpt je hun om hier grip op te houden.

– Een belangrijk aspect van je werkzaamheden is de advisering op de bestuurlijke voorstellen die door deze afdeling worden opgesteld. Dit doe je op de PIOFACH onderdelen. Aan de voorkant, tijdens het opstellen van deze voorstellen  adviseer je de stellers. Dit vraagt kennis van de BBV, aanbestedingsregels, regels rond staatssteun, btw, VPB, etc. Je onderhoudt ook de verbinding met de andere bedrijfsvoeringsadviseurs en adviseert integraal. Maar het vraagt ook bestuurlijke sensitiviteit. Je adviseert stevig op de inhoud richting beleidsmedeweerkers, teammanager en wethouder.

Kortom een zeer veelzijdige functie waarbij je voor deze afdeling op financiën en control van toegevoegde waarde bent.

Eisen waaraan je moet voldoen:

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van (bedrijfs)economie;
2. Aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente als business controller binnen een beleidsafdeling;
3. Beschikbaar per uiterlijk 1 september 2021;
4. Minimaal 24 uur per week beschikbaar;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in advisering van een beleidsteam met de aandachtsgebieden Cultuur, Sport en/of Economie;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar bij een gemeente van minimaal 50.000 inwoners als businesscontroller;
7. Aantoonbare werkervaring in de financiële advisering van beleidsteams;
8. Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en raad die door teams binnen een beleidsafdeling Cultuur, Sport, en/of Economie zijn opgesteld (benoem dit duidelijk in het cv);
9. Aantoonbare kennis en ervaring van/met Lias (benoem dit duidelijk in het cv);
10. Aantoonbare kennis van het BBV (benoem dit duidelijk in het cv);
11. Aantoonbare kennis en ervaring van/met Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv).

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners