Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
ICT - Algemeen & Changemanagement > Product owner, ICT - Data & Analyse > Data analist, ICT - Data & Analyse > Business analist, ICT - Data & Analyse > Data manager, Marketing > Overig (Marketing)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Onze opdrachtgever (een groothandel) is druk met allerlei verbeterslagen op softwaregebied. SAP, Salesforce, Akeneo, Magento zijn daarvan de belangrijkste.
Als Business Analist Marketing & E-Commerce houd jij je bezig met het adviseren van alle business binnen Marketing, CRM en E-Commerce en het registreren van het inrichten, verbeteren en optimaliseren van de interne bedrijfsprocessen en procedures.
Je levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van onze webshop- en CRM-propositie. Je zorgt samen met het team en de business voor het bedenken, bespreken en beschrijven van nieuwe functionaliteiten voor onze webshop en website. Jij bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de development-oplossingen en bent het ‘inhoudelijk geweten’ van onze E-Commerce-, Marketing en CRM-systemen.
Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden bestaan onder meer uit het:
- ondersteunen van stakeholders in het verifiëren en inventariseren van wensen en behoeftes rondom vernieuwing of verbetering van processen en functionaliteiten;
- functionele specificaties uitschrijven in userstories vanuit de business requirements;
- verzorgen van een goede documentatie van nieuwe functionaliteiten, zodat interne stakeholders en externe partijen hiermee aan de slag kunnen;
- toevoeging van detail en inschattingen aan de items op de Product Backlog, in samenwerking met de Product Owner;
- overdragen van bedoelde functionaliteit naar technische partners;
- analyseren van problemen en het aandragen van verbetervoorstellen.
Daarnaast ontstaan er uit de nog te maken verbeterslagen waarschijnlijk mooie projecten waar jij ook nog een belangrijke rol in kunt vervullen.