Interim Afdelingshoofd Programma en Gebiedsmanagement #KRTZ3303108

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 12 september 2022
Reageren tot 15 september 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 9 maart 2023
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een tijdelijk Afdelingshoofd Programma en Gebiedsmanagement

Afdeling programma en gebiedsmanagement (PG) bestaat uit 14 afdelingen. De 14 hoofden van deze afdelingen werken nauw samen met elkaar en met de directieraad die de eindverantwoordelijkheid draagt.

De opgave
• Je geeft leiding aan de afdeling PG. Je bent hierbij verantwoordelijk op inhoud, mens & organisatie en politiek bestuurlijk. Dit doe je samen met het huidige sectormanagement, waardoor jij veel aandacht aan het verandertraject kunt besteden.
• Je vertegenwoordigt de sector in diverse overleggen, waaronder beleidsoverleggen en bestuursteams met bestuurders, overleg met directie en sectorhoofden, het MT ruimtelijk domein en bent voorzitter van het MT PG.
• Met het MT ruimtelijk domein ben je gezamenlijk verantwoordelijk voor de hierboven beschreven doorontwikkeling van het ruimtelijk domein. In de dagelijkse praktijk is het MT-RD gezamenlijk verantwoordelijk voor de ketensamenwerking, bedrijfsvoering en personele begroting van het ruimtelijk domein.
• Je maakt als verandermanager noodzakelijke veranderingen in de organisatie mogelijk; je stuurt er op dat de sector PG / de medewerkers uit deze sector zichzelf voorbereiden op een nieuwe plek in de organisatie en hier met al hun kracht klaar voor staan. Dit doe je in nauwe samenwerking met de kwartiermaker voor de nieuwe sector Strategie & Opgaven.
• Je hebt aandacht voor- en geeft aandacht aan medewerkers in dit verandertraject.

 

FUNCTIE EISEN & – WENSEN:

  • Een interimmanager vanaf 1 oktober 2022 voor een periode van minimaal zes maanden voor minimaal 32 uur per week.
  • Een ervaren leidinggevende, met kennis van het ruimtelijk domein en hands-on ervaring in de top van een politiek bestuurlijke organisatie.
  • Iemand met bewezen ervaring op het gebied van veranderkunde, die de leiding neemt in verandertrajecten.
  • Een strategische denker, die complexe veranderingsprocessen zoals de doorontwikkeling kan vertalen naar concrete gevolgen voor werkzaamheden en medewerkers.
  • Een leider die duidelijk is in communicatie, naar directie, bestuurders en medewerkers.
  • Iemand die de principes van het huidige ruimtelijk domein begrijpt (opdrachtgever-opdrachtnemerschap, programmasturing, ketenprocessen etc.) en deze ook kan afzetten tegen andere principes van organiseren.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners