Interim Afdelingshoofd Burgerzaken #KRTZ3070216

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 4 november 2020
Reageren tot 5 november 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 65 per uur
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een Afdelingshoofd Burgerzaken.

De afdeling Burgerzaken is als onderdeel van de Sector Publiekscontacten op zoek naar een enthousiaste, communicatief vaardig afdelingshoofd die het verschil kan gaan maken in onze dienstverlening. Als afdelingshoofd ben je gericht op het optimaal inzetten van kennis, kunde en attitude van medewerkers en creëer je condities waarbinnen medewerkers presteren en zichzelf ontwikkelen, op zo’n manier dat de afdeling haar afdelingsdoelstellingen behaald en zo bijdraagt aan de opgaven van de stad en de interne organisatie.

Wat kom jij waarmaken?
Als Afdelingshoofd Burgerzaken krijg je de verantwoordelijkheid over een afdeling die zorgt dat onze inwoners snel en vooral vriendelijk worden geholpen bij hun aanvragen. De afdeling verstrekt de juiste informatie en is zorgvuldig in de afhandeling van diverse processen:
• Burgerzaken opereert op zowel de front- als de backoffice
• Het team is bekend met complexe vraagstukken
• Los van vraagstukken wordt ook het aanvragen en verlengen van reisdocumenten en rijbewijzen behandeld, evenals gegevensverstrekking vanuit de basisregistratie personen (BRP), vreemdelingen- en buitenlands recht. Ook worden werkzaamheden verricht voor de Burgerlijke Stand zoals geboorteaangifte, adreswijzigingen, overlijden enz.
Kortom; een veelzijdige afdeling die directe verantwoording draagt om de belangen van onze inwoners te behartigen.

Het team Burgerzaken bestaat uit 55 medewerkers die samen zorgdragen voor de complexe en minder complexe vraagstukken in nauwe samenwerking met ons Contact Center. Om dit team zo goed mogelijk te leiden zoeken we iemand die niet hiërarchisch is ingesteld, met een positieve grondhouding; kortgezegd een stevig in de schoenen staand persoon.

Werkzaamheden
• Je bent verantwoordelijk voor de personele, financiële (Planning & Control cyclus) en materiële aspecten van de bedrijfsvoering (PIOFACH) voor de afdeling, in goed samenspel met andere afdelingen.
• Je formuleert heldere afdelingsdoelstellingen en resultaten en legt deze vast in een afdelingsjaarplan.
• Je draagt zorg voor de implementatie en de uitvoering van het jaarplan volgens het principe “plan, do, check, act”.
• Je vertaalt samen met je medewerkers de afdelingsdoelstellingen naar meetbare resultaat-/ontwikkelafspraken voor medewerkers en bent hierover in gesprek en draagt zorg voor een veilig en integer werkklimaat (preventie) voor medewerkers.
• Je hebt zicht op trends en ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie die invloed hebben op het werk van de afdeling en vertaalt (laat vertalen) deze naar de benodigde kwaliteit en kwantiteit en betrekt medewerkers hierin.
• Inspireert medewerkers en leeft gewenst gedrag voor.
• Stimuleert een cultuur van openheid en elkaar aanspreken (sterke communicatieve vaardigheden).
• Creëert condities waarbinnen mensen zichzelf kunnen motiveren (aan de hand van heldere doelen en kaders, autonomie, vakmanschap en samenwerking).

Eisen waaraan je moet voldoen:

• HBO/WO- werk- en denkniveau
• Kennis van de processen die zich binnen burgerzaken afspelen. Ervaring met Burgerzaken.
• Beschikken over up to date kennis over procesmanagement, projectmanagement en leiderschapsstijlen
• In staat om verandertrajecten te (bege)leiden
• Ervaring binnen de overheid (gemeente etc).

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: HRM medewerker, Salarisadministrateur, Overig (HRM), Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2024    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)

Onze partners