Interim Adviseur Planning & Control #KRTZ7452498

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 september 2022
Reageren tot 25 september 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 30 september 2022
Aantal uur 28 uur, 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 80 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Binnen deze complexe organisatie word jij accounthouder. Je klanten zijn de bestuurders van deze gemeente en jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.

We hebben naast een accounthouder voor iedere gemeente, ook teamadviseurs. Waar de adviseurs de informatie ophalen uit de organisatie, ben jij juist de schakel tussen hen en het bestuur. Dit houdt onder meer in dat je:

  • Aangeleverde mutaties voor de kadernota en de begroting afstemt met je portefeuillehouder;
  • Dat je college- en raadsvoorstellen controleert en accordeert;
  • En dat je de financieel portefeuillehouder helpt bij de beantwoording van raadsvragen en indien gewenst ondersteunt bij raadsvergaderingen.

De meeste tijd gaat zitten in de P&C-producten. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij bent verantwoordelijk voor het eindproduct. Dit betekent in de praktijk dat je veel in de uitvoering bezig bent, maar ook net zo veel in de coördinatie en afstemming.

Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Te denken valt aan het verbeteren van werkprocessen en het actualiseren van (financiële) beleidsdocumenten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk zijn voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten;
  • Opstellen van P&C producten, waaronder:  de jaarstukken, kadernota en de programmabegroting;
  • Overleg voeren met belanghebbenden, w.o. met de portefeuillehouder Financiën;
  • Zorgdragen voor adequate besturings- en managementinformatie;
  • Adviseren organisatie bij BBV vraagstukken;
  • Financiële controle van alle college- en raadsvoorstellen;
  • Het geven van een technische toelichting op P&C-producten aan raadsleden;
  • Het opstellen van het college-/raadsvoorstel bij elk P&C-product, w.o. de overhevelingsvoorstellen en de begrotingsrechtmatigheid;
  • Het bewaken van en adviseren over het sluitend houden van de financiële meerjarenbegroting (structureel en reëel evenwicht);
  • Bewaken van de volledigheid en juistheid van de financiële begroting;
  • Het monitoren van en rapporteren over bezuinigingstaakstellingen;
  • Het opstellen van tussenrapportages over de voortgang.

    FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

    • Maximaal tarief €80,- (all-in, excl BTW);
    • Een afgeronde opleiding Accountancy/ Bedrijfseconomie op minimaal hbo bachelor niveau;
    • Aanwezig op kantoor op in ieder geval maandag en donderdag, overige dagen in overleg.
    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel adviseur bij een gemeente
    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke P&C
    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de BBV
    • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het uitvoeren van de (verbijzonderde) interne controle (VIC) van een gemeente
    • Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en werkervaring met SAP (CiVision Middelen).

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 5 okt 2022    Expertise: Implementatie consultant, Management (ICT Algemeen & Change management), Management (ICT Support), Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Overig (Projectmanagement), Programmamanager ICT, Implementatiemanager, Overig (ICT - Projectmanagement), Overig (ICT Support & Ondersteuning), Management (ICT - Beheer), Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (Management & Consulting), Overig (ICT - Beheer)
    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 10 okt 2022    Expertise: Teamleider, Management (HRM), Overig (HRM)
    Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 3 okt 2022    Expertise: Werkplekbeheerder, Servicedesk medewerker, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2022    Expertise: Ethical hacker, Cyber security consultant, Security officer, Overig (ICT - Security)

    Onze partners