Interim Adviseur Planning & Control #KRTZ3449401 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Adviseur Planning & Control #KRTZ3449401

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 27 oktober 2021
Reageren tot 3 november 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 15 mei 2022
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 71 per uur
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wat ga je doen?

Je voert de functie uit van senior adviseur Planning & Control. Kort samengevat betekent dit dat je onze klanten begeleidt en adviseert. Daarnaast ontwikkel je beleid op het P&C vakgebied en verricht je (complexe) specialistische werkzaamheden. Van belang is dat je in staat bent om direct zelfstandig bij ons aan de slag te gaan als senior adviseur. Jij voelt je als een vis in het water. Natuurlijk wordt wel gezorgd voor de nodige inwerking, zodat jij optimaal kunt werken.

De komende maanden staan binnen de afdeling P&C vooral in het teken van:

  • – de jaarafsluiting van 2021;
  • – het opstellen van de jaarrekening 2021;
  • – het maken van de begrotingswijziging voor 2022;
  • – het maken van de begroting voor 2023.

Essentieel is dat jij ervaring hebt met deze vier thema’s, want binnen deze opdracht wordt van jou verwacht dat je hierbij een belangrijke rol inneemt. Je stemt onderling met jouw collega’s binnen P&C af wie welk thema oppakt en wie wat hierbij precies doet. Je bent vervolgens verantwoordelijk voor de planning en resultaten van je eigen onderdeel. Wel is hierbij sprake van een nauwe samenwerking tussen de teamleden en wordt er onderling een collegiale toets uitgevoerd. De finale check van de P&C documenten, die voortkomen uit deze thema’s, wordt door de controller gedaan.

De focus binnen deze opdracht ligt dus bij bovengenoemde vier thema’s. Maar er zijn uiteraard gedurende een jaar meer werkzaamheden en taken die binnen P&C worden uitgevoerd. Mogelijk zal je ook andere zaken uit deze lijst oppakken. Dit gaat in overleg met je naaste P&C collega’s en je leidinggevende.

Denk hierbij aan de volgende taken en werkzaamheden:

  • Je speelt innovatief en proactief in op ontwikkelingen op het gebied van Planning & Control, adviseert hierover en doet voorstellen aan onze stakeholders. Samen met de controller stel je het financiële beleid op.
  • Tevens heb je een rol in de oplevering van de jaarafsluiting, jaarrekening, begroting en begrotingswijziging (inclusief balans en toelichting op resultaten en reserves).
  • Je geeft ondersteuning in het proces van opstellen en bewaking van interne jaarplannen. In de plannen worden onder meer de doelen, resultaten, risico’s en inzet van middelen vastgelegd. Deze plannen worden ‘levend’ gehouden met behulp van jouw bijdrage in bijvoorbeeld de realisatiegesprekken met de budgethouders.
  • Je maakt bedrijfseconomische analyses en adviseert hierover in samenwerking met de controller aan de directeur, het MT en bestuur.
  • Je draagt zorg voor volledige en tijdige managementinformatie (MARAPS) en ontwikkelt deze door. Ook lever je een bijdrage aan de ontwikkeling en monitoring van de werking van instrumenten op het gebied van business control; zoals kwaliteitszorg, risico- en procesmanagement, KPI’s en kengetallen. Jij adviseert het lijnmanagement hierover.
  • Je beheert en onderhoudt de projectadministratie in het financiële systeem.
  • Je coördineert en schrijft adviezen op het gebied van Planning & Control, waarbij meerdere disciplines betrokken zijn en communiceert deze met betrokken collega‘s.
  • Je onderhoudt regionale en landelijke contacten en deelt kennis met vakspecialisten. Over en weer functioneren de medewerkers van P&C als vakinhoudelijke vraagbaak voor elkaar en wordt de kwaliteit van de producten collegiaal getoetst

Eisen:

  • Minimaal HBO werk- en denk niveau.
  • Beschikbaarheid vanaf 15 november 2021 (zo snel mogelijk).
  • Aantoonbare werkervaring (2-4 jaar) op het vakgebied P&C en in het bijzonder de taken die de komende maanden verricht gaan worden, t.w. de jaarafsluiting, jaarrekening en begroting
  • In staat zelfstandig te werken als Adviseur Planning & Control
  • Heeft gevorderde kennis van Excel en ervaring met financiële administratiesoftware (bij voorkeur Afas Profit)
  • Ervaring met business intelligence software zoals QlikSense of Power BI is een pré
  • Planning interviews: dinsdagmiddag 9 november 2021 tussen 13.30 uur en 16.15 uur op locatie

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: den-haag    Uiterste reactiedatum: 30 nov 2022    Expertise: Data analist, Overig (Management & Consulting), Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Nederland    Uiterste reactiedatum: 30 dec 2021    Expertise: Servicedesk medewerker, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
    Uiterste reactiedatum: 13 nov 6800    Expertise: Overig (Secretarieel), Overig (Administratief), Overig (Financieel)
    Uiterste reactiedatum: 13 nov 2800    Expertise: Overig (Financieel)

Onze partners