Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Administratief > DIV medewerker, ICT - Algemeen & Changemanagement > Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), ICT - Beheer > Overig (ICT - Beheer)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
De functie: adviseur (digitaal) informatiebeheer
Heb jij ervaring met adviseren en presenteren op het gebied van digitaal documentbeheer? Krijg jij energie van het voeren van accountgesprekken met collega’s om het werken met informatie te verbeteren? Stap jij gemakkelijk op collega’s af en toon je veel eigen initiatief? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wat ga je doen als medewerker Informatiebeheer?
Het team proces- en informatiemanagement, waarin jij gaat werken adviseert de organisatie onder anderen over document- en gegevensbeheer. Het team heeft onder andere als doelstelling het ontsluiten, beheren en beschikbaar stellen van documenten, archieven en gegevens. Net zoals de hele samenleving wordt dit werk steeds meer digitaal. Als medewerker informatiebeheer lever jij met je collega’s een belangrijke bijdrage in deze verandering van papier naar integraal digitaal werken. Dit doe je door accountgesprekken te voeren met je collega’s uit andere teams en trainingen te verzorgen. Dit doe je niet alleen binnen de muren van het gemeentehuis, maar ook in samenwerking met je collega’s. Je overlegt, bespreekt en bepaalt samen met de record manager de prioriteiten, werkt nauw samen met record beheer.
Om collega’s te adviseren en te ondersteunen over digitaal documentbeheer en de vorming van (digitale) dossiers voer jij de volgende werkzaamheden uit:
- Het beheer van de meer complexe archieven. Inventariseren, ordenen, opschonen en toegankelijk maken van archieven;
- Het selecteren, controleren, toevoegen vernietigingsgrondslag conform de selectielijst en vernietigen van bestanden;
- Het beheer van het semi-statisch archief;
- Accountgesprekken voeren met collega’s om het werken met informatie te verbeteren;
- De kwaliteitszorg voor gegevens in een zaaksysteem en een DMS, zoals controle zaaktypen, gebruik zaaktypen en digitaal archiveren;
- Geven van individuele trainingen en groepstrainingen en instructie over het gebruik van applicaties waarin documenten worden beheerd;
- Verzorgen en bewaken van de toegankelijkheid van digitale documenten en dossiers;
- Signaleren van onjuist en/of onvolledig gebruik van het Zaaksysteem en ons DMS en hierover in gesprek gaan met gebruikers en gebruikersgroepen;
- Participeren in projecten op het gebied van documentaire informatievoorziening;
- Doen van voorstellen voor communicatie over documentbeheer, bijvoorbeeld berichten op intranet of het maken van instructies;
- Participeren in overleggen, waarbij je onze gemeente vertegenwoordigt;
- Leveren van een actieve bijdrage aan werkplannen van het team.
Eisen waaraan je moet voldoen:
1. Aantoonbare werkervaring op het gebied van digitaal informatiebeheer binnen de overheid;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau 4;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van digitale informatiebeheer;
4. Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken;
5. In bezit van SOD1 en/of LI Leergang Informatiebeheer;
6. Aantoonbare werkervaring met Verseon;
7. Aantoonbare werkervaring met Zaaksysteem.
Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.
MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.