Interim Adviseur Business Control / Business Controller #KRTZ0744368

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 8 mei 2023
Reageren tot 22 mei 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 29 december 2023
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 85 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Adviseur Business Control / Business Controller (32 uur)

Locatie: Utrecht
Startdatum: 13 juni 2023
Einddatum: 29 december 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 uur
ZZP mogelijk: Ja

Sluitingsdatum: 23 mei 2023 om 10:00 uur

Wat ga je doen?

Je bent sparringpartner voor één of meerdere afdelingshoofden uit het MT en faciliteert hen in hun verantwoordelijkheid voor integraal management. Daarnaast staan we voor interessante uitdagingen waaraan jij een eigen bijdrage kunt leveren, zoals de verdere professionalisering van de P&C cyclus waaronder bijvoorbeeld het versimpelen van de financiële administratie, het verbeteren van de rapportages en het ontwikkelen van een nieuwe financierings- /begrotingssystematiek. Je kan als opdrachtnemer op projecten worden ingezet waarbij meerdere disciplines vanuit de organisatie zijn betrokken.

De specifieke taken en verantwoordelijkheden zien er in grote lijnen als volgt uit:

  • Samen met de controller stel je het financiële beleid op, zoals de kadernota met het uurtarief. Ook lever je een bijdrage aan de diverse P&C documenten zoals de jaarrekening, begroting, begrotingswijziging en prognoses. Je hebt bij één of meerdere van deze P&C documenten een trekkersrol.
  • Je maakt bedrijfseconomische analyses voor de korte- en langetermijnplanning van de organisatie en adviseert hierover in samenspraak met de controller aan de directeur, het MT en het bestuur. Voorbeelden hiervan zijn om in samenwerking met het MT te onderzoeken waar efficiencyverbeteringen mogelijk zijn of om business cases te maken.
  • Je speelt innovatief en proactief in op ontwikkelingen op het gebied van P&C, zoals het ontwikkelen van een nieuwe financieringssystematiek. Je maakt hiervoor voorstellen en adviseert onze stakeholders daarover.
  • Je verricht analyses op de rapportages ten behoeve van de bedrijfssturing en verantwoording en kan indien nodig in de BI-tool dashboards ontwikkelen en bouwen.
  • Je helpt bij de doorontwikkeling en monitoring van de werking van instrumenten op het gebied van business control, zoals kwaliteitszorg, (bestuurs)rapportages en risico- en procesmanagement. Je adviseert het lijnmanagement hierover.
  • Je onderhoudt regionale en landelijke contacten en deelt kennis met vakspecialisten van andere organisaties.
  • Samen met jouw collega’s stel je tussentijdse (bestuurs) rapportages op ten behoeve van het bestuur en het MT. Hierbij zorg je ervoor dat men tijdig beschikt over complete en actuele financiële en niet-financiële informatie.
  • Je ondersteunt de afdelingshoofden bij het maken van hun jaarlijkse afdelingsplannen. Mede door jouw bijdrage in de realisatiegesprekken met de afdelingshoofden en directeur, blijven deze plannen ‘levend’.

Naast deze werkzaamheden ben je een vakinhoudelijke vraagbaak voor je collega’s van de afdeling Planning & Control. Waar nodig begeleid je jouw collega’s en toets je collegiaal de kwaliteit van de producten. Voor de controller ben je het eerste aanspreekpunt. Bij haar afwezigheid neem je de coördinatie van de werkzaamheden van het team P&C over en stuur je de medewerkers aan.

 

FUNCTIE EISEN / -WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €85,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
  • Een eigen geschreven motivatie;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Tenminste 4 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied P&C;
  • In staat zelfstandig te werken als Adviseur Business Control;
  • Gevorderde kennis van Excel en ervaring met financiële administratiesoftware (bij voorkeur Afas Profit )(blijkend uit het cv);
  • Ervaring met business intelligence software zoals QlikSense of Power BI is een pré. (Blijkend uit het cv);
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie en /of gemeente(n) waarbij onder meer ervaring is opgedaan met het schrijven van bestuurlijke stukken.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 12 aug 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 30 jul 2024    Expertise: Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Overig (Projectmanagement), Programmamanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 jul 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Oosterhout    Uiterste reactiedatum: 4 aug 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)

Onze partners