Interim Adjunct Directeur (IT) #KRTZ3611641

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 20 augustus 2020
Reageren tot 23 augustus 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid, ICT
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De interim adjunct directeur is verantwoordelijk voor de continuïteit van dienstverlening en stuurt de afdelingen regie, ontwikkeling en operations inclusief de stafafdeling Proces en Kwaliteit hierin aan. De dagelijkse operatie wordt bestuurd vanuit het huidige middenmanagement.
Deze interim opdracht kent tevens een veranderopgave, waarop binnenkort de laatste besluitvorming plaatsvindt.
De interim adjunct directeur leidt op strategisch niveau zowel functioneel als technisch de verandering en modernisering die nodig is.

Het aangaan van samenwerking met realisatiepartners en (cloud)leveranciers is daarbij een belangrijk onderdeel. De interim directeur ondersteunt de algemeen directeur hiermee tevens tot het omvormen van de organisatie naar een passende afgeslankte organisatie binnen de vastgestelde sourcingstrategie.

Resultaat van de rol
De interim adjunct directeur is mede verantwoordelijk en ondersteunt de algemeen directeur, bij en na besluitvorming in de steden en daaruit voortvloeiende vernieuwingen en bij het doorvoeren van deze vernieuwingen. De interim adjunct directeur helpt op korte termijn mee om kostenbesparingen (waarbij reorganisatie niet uitgesloten is) die nu al kunnen plaatsvinden door te voeren binnen de organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden
Sturing op continuïteit van dienstverlening
Geeft uitvoering aan het personeelsbeleid voor afdelingsmanagers Regie, Ontwikkeling en Operations en coördinator 
Voert de veranderopgave door:
• Sturing op continuïteit van dienstverlening 
• Geeft uitvoering aan het personeelsbeleid voor afdelingsmanagers Regie, Ontwikkeling en Operations en coördinator 
  • Uitvoering geven aan -, beoordelen van – en sturen op de ontwikkelde roadmaps, besparingsdoelen, en de reorganisatie. 
  • Initieert, organiseert en borgt vanuit expertise, ervaring en netwerk, een vernieuwend en voor de organisatie passend construct voor samenwerking met relevante marktpartijen: voert besprekingen en onderhandelingen, vertegenwoordigt en behartigt de belangen.
  • Is mede verantwoordelijk voor de herinrichting van de organisatie inclusief processen en procedures en systemen. 
  • Draagt mede zorg voor het creëren van een zakelijke balans tussen het G4-belang en de daarbij behorende IT-ondersteuning
De interim adjunct directeur rapporteert aan de algemeen directeur.

Eisen
• Academisch werk- en denkniveau;
• Grondige kennis van en ruime ervaring met het brede ICT-werkveld, met name de supplyketen en met politiek-bestuurlijke processen;
• Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring met leiding geven aan afdelingen/ organisaties van minimaal 100 fte.
• Aantoonbare kennis en ervaring met doorvoeren van reorganisaties;
• Kennis van IT software ontwikkeling en IT infrastructuur;
• Langdurige ervaring in een eindverantwoordelijke managementfunctie binnen een sterk dynamische omgeving;
• Vaardig in financiële processen;
• Vaardig in commercieel denken of ervaring naar een meer commerciële opzet van de organisatie;
• Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten meerjarenvisies en bedrijfsstrategieën;
• Scenario Analyse;
– Kan parallel denken in verschillende bedrijfsmodellen;
– Heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met opzetten van service gerichte organisaties;
– Heeft ervaring met grootschalige Cloud migraties op verandermanagementniveau etc;
• Ervaring binnen de overheid, gemeenten (en sociaal domein).

Rol specifieke vakkennis specifiek voor de rol
Kennis van methoden en standaards zoals SAFe, werken met DevOps teams, Agile scrum, deployment naar de Cloud.

Rol specifieke vaardigheden
• Soeverein acteren
• Constructief scherp dialoog kunnen voeren
• Veranderen in verbinding, daar waar nodig door kunnen drukken
• Sterk analytisch vermogen met oog voor detail en het bredere perspectief

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners