Informatiemanager (semi overheid) #KRTZ7629601

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 7 januari 2021
Reageren tot 8 januari 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Veenendaal
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Onderwijs | Educatie

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De functie omschrijving

De afdeling Informatie Management zorgt voor dat de vraag vanuit verschillende bedrijfsdomeinen samenkomt in een veranderportfolio, inclusief de ICT component. De focus is het langetermijnperspectief voor de informatievoorziening  ten aanzien belangrijke keuzes van bijvoorbeeld applicatie-vervanging, samenwerkingspartners, projecten en risico’s die inzichtelijk worden gemaakt.

De verschillende domeinen (Research, Onderwijs, Bedrijfsvoering en IT) worden agile bestuurd vanuit zogenaamde domein regieteams (DRT’s) waarin, naast een domein eigenaar, een domein architect en product owners, de informatiemanager een belangrijke coördinerende en structurerende rol heeft. Een deel van de verwezenlijking van het veranderportfolio vindt meer-en-meer plaats in multidisciplinaire agile teams, een ander deel nog in traditioneel geleide projecten.

Als informatiemanager voor het domein IT speel je een belangrijke rol in de vraagarticulatie en vraagbundeling met de focus op verandering vanuit het domein IT. Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met strategische IT vraagstukken. Met een gedegen kennis van de markt ben je in staat om de domein eigenaar hierin te adviseren. Je werkt samen in een team van informatiemanagers en domeinarchitecten waarin ontwikkelingen uit de diverse domeinen worden afgestemd en bekeken in samenhang.

Wij zoeken voor de periode van 1 jaar iemand die naast informatiemanagement ook het portfoliomanagement kan invullen en in staat is om samenwerking tussen actoren te stimuleren. Je coacht de leden van het DRT IT (product owners) als groep op proces en rol.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Coördineren en faciliteren van het Domein Regie Team IT;
  • Stakeholder management op niveau directie en Business Unit managers/Leerstoelgroephouders;
  • Aangeven waarderingscriteria en prioritering op basis van strategisch plan;
  • Inrichten en uitdragen portfolioproces;
  • Ondersteunen bij het opstellen van verandervoorstellen in de vorm van epics door de Product Owners;
  • Monitoren van de waarde creatie (business cases);
  • Volgen en signaleren van interne en externe ontwikkelingen en de vertaling naar de mogelijke consequenties naar jouw domein en andere domeinen;
  • In samenwerking met andere Informatie Managers en Domein architecten bewaken en bevorderen van integrale samenhang domeinportfolio’s.

Je rapporteert hiërarchisch aan het Hoofd Informatie Management en functioneel aan het Hoofd IT.

 

 

 

Functie-eisen

  • Je hebt een WO-opleidingsniveau met een informatica- of bedrijfsinformatiekundige achtergrond;
  • Kennis van methoden en standaarden op het gebied van business-informatiemanagement;
  • Kennis en ervaring met digitalisering van business-processen;
  • Kennis en ervaring met agile werkmethodieken (zowel tactisch als strategisch);
  • Minimaal 5 jaar ervaring in complexe IT-organisaties;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met informatiemanagement en procesanalyse;
  • Ervaring met aanbestedingstrajecten;
  • Je hebt ervaring met het werken binnen Agile/Scrum/DevOps omgevingen;
  • Je hebt een sterk analytisch en conceptueel denkvermogen;
  • Het dienen van meerdere belangen vraagt persoonlijke flexibiliteit;
  • Een goed communicatief vermogen, overtuigingskracht & kwaliteitsbewustzijn zijn essentiële competenties voor deze functie.

 

Aanbod

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie waarom hij/zij zichzelf geschikt acht voor deze functie. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners.

Uw aanbieding dient VOLLEDIG te zijn en voorzien te zijn van:

  • CV in Nederlandse taal
  • Naam;
  • Woonplaats;
  • Beschikbaarheidsdatum;
  • Beschikbaarheid in hoeveel uur per week;
  • Eigen medewerker of freelance;
  • Vakantie;
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners