ICT Projectleider overheid #KRTZ7227405

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 19 februari 2020
Reageren tot 24 februari 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Assen
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
Salaris €5.000 - 5.500 €4.500 - 5.000 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

We een projectleider voor het leiden van het project. Dit project heeft als doel, o.a. door ontwikkeling van ICT daarvoor. De volgende werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd:
– Faciliteren opleveringsproces, ook bij betrokkenheid derde partijen;
– Input leveren voor bepalen van de budgetgrootte voor nieuwbouw projecten;
– Input selectie bij inhuren van nieuwe kandidaten;
– Maandelijkse rapportages opstellen;
– Meehelpen bij plaatsten van de juiste mensen binnen de teams;
– Ondersteunen Servicemanager/ Programmamanager;
– Meedenken en verbetervoorstellen doen op het gebied van o.a. het voortbrengingsproces.

Het project wordt op een Agile manier aangepakt. Je werkt hierbij nauw samen met de projectleider van de interne klantorganisatie en de projectleiders van andere voortbrengingsteams. Het team moet nog worden samengesteld.

Het belangrijkste is, dat je als projectleider in een agile omgeving je werk moet doen en faciliterend moet zijn aan het team, en de productowner. We zoeken dus niet een traditionele projectleider, die stuurt op uitkomsten en teamleden aanstuurt, maar iemand die het team slechts faciliteert en ervoor zorgt dat het agile proces optimaal kan verlopen. Je hebt dus kennis van de agile wereld en kennis van traditionele sturing, en hebt in beide werelden werkzaamheden uitgevoerd.

Eisen
– IPMA C niveau
– Aantoonbare kennis in een agile wereld
– Gecertificeerd Prince2 Practitioner
– Gecertificeerd agile scrummaster en/of productowner
– Projectmanagement
– Projectleiderschap I(V)
– HBO/WO niveau/ 5 jaar ervaring
– Agile werken / 5 jaar ervaring
– Scrummaster / 4 jaar ervaring
– Ervaring binnen de overheid

Competenties
Faciliterend leider, gericht op samenwerking met de klant en bekende teams. Genuanceerd in de communicatie, nauwkeurig in uitvoering en rapportages. Denkt mee over de aanpak. Is in staat het vertrouwen te geven aan het projectteam (geen micromanagement). Is in staat de hoofdlijnen duidelijk te rapporteren aan de programmamanager. 

Je moet je weg weten te vinden in een omgeving, waarbij de opdrachtgeverslijn nog veel gesteld is op traditionele PRINCE2 methodiek en besluitvorming en een agile team. Deze schakelingen moet je kunnen zien en doorgronden.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners