Gemeentesecretaris – interim – zzp #KRTZ4635910

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 15 maart 2022
Reageren tot 17 maart 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 april 2023
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuuropdracht:

Opdracht: Gemeentesecretaris interim

Locatie: regio Den Haag
Startdatum: medio april 22
Duur: max april 23
Optie op verlenging: onbekend
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja

Reageren voor 17 maart, 15.00u.

 

Opdracht
Ter overbrugging bij de invulling van een vaste functie, zijn we op zoek naar een:

Gemeentesecretaris (m/v) 36 uur

Het belangrijkste deel van de geboden opdracht is het realiseren van een tastbare bijdrage aan de ontwikkeling van de organisatie naar de in het inrichtingsplan beschreven organisatie. Hieronder schetsen we jouw belangrijkste resultaatgebieden daarbij:

  • Naast het leveren van een veelheid aan reguliere producten en diensten zullen we als gemeente meer opgavegericht te werk gaan. Daar is nog niet veel ervaring mee. Daarom vinden we het belangrijk dat je op dat vlak – vanuit ervaring – een heldere visie hebt, zodat je mede richting kunt geven aan die verandering.
  • Met de verkiezingen net achter de rug zul je het bestuur ondersteunen en adviseren bij het vertalen van het door raadsfracties gesloten akkoord. De bedoeling is te komen tot een samenhangend, realistisch en gedragen college-werkplan, dat bestuur en organisatie duidelijkheid geeft over de te verwachten en te leveren resultaten en de planning daarvan.
  • De ambtelijke organisatie werkt in opdracht. Er is goed nagedacht over de (overleg-)structuren en instrumenten die daarbij passen. Het succes daarvan is voor een belangrijk deel afhankelijk van een eenduidige rolopvatting van de actoren binnen de verhouding opdrachtgeven/opdrachtnemen (OGON). Jouw bijdrage zal eruit bestaan dat je ervoor zorgt dat de actoren beter hun rollen kennen en het OGON-‘spel’ altijd goed, en met erkenning van elkaars verantwoordelijkheden en posities, leren spelen.
  • In de nieuwe organisatie is veel behoefte aan duidelijkheid en eenvoud in hoe onze organisatie werkt. Soms is dat al bepaald maar nog niet bij iedereen bekend, soms passen werkwijzen en processen niet meer bij hoe we het willen. We werken daarom aan ‘de basis op orde’. Samen met de plaatsvervangend directeur en de coach/coördinatoren, zorg je ervoor dat de collega’s op de hoogte zijn van de nieuwe manier van werken, zodat ze hun werk goed, en zonder onnodige stappen kunnen doen.

Na aanvang van de opdracht maken we concrete afspraken over de resultaten die je op de genoemde onderdelen zult leveren. De uitvoering van deze opdracht vraagt van jou een zakelijke aanpak waarbij je in de publieke context waarin de gemeente opereert tastbare resultaten boekt. Oftewel; modern publiek leiderschap, gericht op mensen, resultaten en maatschappelijke rendement. De compactheid van de gemeente zal een beroep doen op jouw strategische, tactische én operationele kwaliteiten.

Uiteraard is de vervulling van de reguliere taken van een gemeentesecretaris/algemeen directeur ook onderdeel van de afspraken die we maken. Wat de beschrijving van de daarbij behorende taken betreft, kunnen we je mededelen dat we ons zeer herkennen in het algemene profiel dat geschetst is door de vereniging van gemeentesecretarissen. Omdat we verwachten dat je jouw tijd vooral ook zult besteden aan de hierboven geschetste taken, verwachten we dat deze reguliere taken je goed afgaan doordat je er al ruime ervaring mee hebt.

 

    Vereiste ervaring
    1. Uiterlijk beschikbaar per 15 april 2022, urenopbouw vanaf dat moment is een optie (graag duidelijk benoemen in het cv en/of opmerkingenveld).
    2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als GSEC/AD binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar.

    Wensen
    3. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding.
    4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met opgavegericht werken in de afgelopen 6 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels 2 referentie projecten).
    5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van nieuwe werkwijzen in de afgelopen 7 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting/voorbeeld).
     

    Competenties

    • Is een energieke, stabiele persoonlijkheid die waarderend leiderschap in de praktijk laat zien;
    • Is een verandermanager die kan omgaan met verschillende snelheden en niet uit de bocht vliegt;
    • Zet beweging in de gewenste richting in gang, en helpt betrokkenen te acteren binnen de kaders die zijn afgesproken;
    • Vindt het leuk om de ingezette weg te consolideren en te ontwikkelen langs de in het inrichtingsplan geschetste lijnen, en daarbij zichtbare resultaten te leveren;
    • Heeft ervaring met opgavegericht werken;
    • Beschikt over een goed ontwikkelde politiek/bestuurlijke antenne.

    Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
    Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

    Onze partners